پنجمین محموله ۶میلیون دزی واکسن کرونا وارد کشور شد

به گزارش فست فود باز بیست وهشتمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از جانب جمعیت هلال احمر حاوی ۶ میلیون دُز واکسن، امروز سه شنبه؛ بیست و هفتم مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر کریم همتی _ رئیس جمعیت هلال احمر با تکیه بر این که تلاش ها برای واردات واکسن همچنان ادامه دارد اظهار داشت: با همراهی و همکاری خوب مسئولین در دستگاههای کشور و مدیریت معاون اول رئیس جمهور، طی ۱۰ روز گذشته جمعیت هلال احمر ۵ محموله به میزان ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور کرد.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در مجموع از اردیبهشت ماه تاکنون، ۸۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.
کریم همتی با اشاره به اینکه واکسن های وارداتی همچنان از نوع سینوفارم است، اظهار داشت: واکسن های وارداتی هلال احمر از نوع سینوفارم و معمولاً با تاریخ انقضای مدت دار است که هم اکنون هم محموله های اخیر در انبارهای وزارت بهداشت برای واکسینه کردن همه هموطنان دپو شده و حدودا تا هم اکنون به اندازه کل جمعیت ایران، هلال احمر واکسن وارد کرده است.
رئیس جمعیت هلال احمر در انتها با بیان این که واردات واکسن و واکسینه شدن جامعه، مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش داده است اظهار نمود: خوشبختانه نتیجه اصلی حاصل از واردات واکسن و واکسینه کردن مردم، کاهش موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در بین کادر درمان و مردم و همینطور کاهش آمار بیماران بستری در بخش آی سی یو بیمارستان ها بوده است.

منبع:

About Author