معاون وزیر بهداشت: سلامت روانی و اجتماعی در استان ها باید رصد شود

به گزارش فست فود باز معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: باید بحث سلامت روان و سلامت اجتماعی را در استان ها رصد نماییم و ضمن یافتن گروههای درگیر، با هم افزایی حوزه درمان و تقویت مبحث ارجاع، گره های موجود در این راه را رفع نماییم.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، کمال حیدری روز شنبه در بازدید از دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در نشستی با مدیران این دفتر اظهار داشت: مشارکت مردم و نهادها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف حوزه سلامت روان دارد.
وی ضمن اشاره به اهمیت مبحث سلامت معنوی اظهار داشت: باید بر روی سلامت معنوی کار کرد تا از این طریق سلامت روانی و اجتماعی ارتقا پیدا کند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه کرد: باید بحث سلامت روان و سلامت اجتماعی را در استان ها رصد نماییم و ضمن یافتن گروههای درگیر با هم افزایی حوزه درمان و تقویت مبحث ارجاع، گره های موجود در این راه را رفع نماییم.
حیدری استفاده از ظرفیت های موجود سایر سازمان ها و نهاد ها را با اهمیت خواند و اظهار داشت: ظرفیت بزرگ شهرداری ها و همینطور همکاری اثرگذار بسیج می تواند تعیین کننده باشد.
حیدری اظهار داشت: حضور میدانی کارشناسان و مدیران این حوزه در سرتاسر کشور و آشنایی دقیق و نزدیک با مشکلات حوزه سلامت روان باید بیشتر از پیش ادامه داشته باشد.
در این نشست دکتر مصطفی رضائی رئیس مرکز مدیریت شبکه و دکتر احمد حاجبی مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد حضور داشتند.

منبع:

About Author