رییس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد واکسن پاستوکووک مجاز برای تزریق در سنین ۳ تا ۱۸ سال

به گزارش فست فود باز رئیس انستیتو پاستور ایران، اظهار داشت: اگر سیاست های کشوری به طرفی پیش برود که قرار باشد افراد زیر ۱۲ سال هم واکسینه شوند، واکسن پاستوکووک می تواند مورد استفاده قرار گیرد و از موثرترین واکسن ها است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا بیگلری، اظهار داشت: با عنایت به این که در دنیا ثابت شده است که واکسیناسیون سبب کاهش بیماری و مرگ و میر می شود و با عنایت به این که در کشور ما هم واکسیناسیون در سطح عمومی درحال رسیدن به آمار خوبی است و با توجه با اطلاعاتی که از سراسر دنیا به دستمان می رسد، اغلب کشورهای دنیا به فکر آغاز واکسیناسیون زیر ۱۸ سال هستند و بیشتر از ۱۰ کشور عموما اروپایی واکسیناسیون زیر ۱۸سال را آغاز کردند.
او تصریح کرد: اینکار با هدف این که امکان دارد سویه های جدید ویروس عوارض و مرگ و میر در زیر ۱۸ سال داشته باشد و از سویی کودکان و نوجوانان می توانند عامل انتقال بیماری به خانواده باشند، انجام می شود. اغلب کشورها اول سنین بالای ۱۲ یا ۱۵ را واکسینه کردند که خوشبختانه در ایران هم این اقدام انجام شد و الان دو واکسن مجوز مصرف برای بالای ۱۲ سال دریافت کردند.
او افزود: انستیتو پاستور ایران با ۱۰۰ سال قدمت و در آستانه ورود به قرن دوم فعالیتهای خود افتخار دارد که واکسن موثری برای ۲ تا ۱۸ سال که کارآزمایی بالینی شده و مجوز مصرف دارد را در سبد واکسیناسیون کشور عرضه نماید. این واکسن و واکسن سینوفارم فعلاً بر مبنای سیاست های کشوری برای بالای ۱۲ سال مصرف می شوند. اگر سیاست های کشوری به طرفی پیش رود که قرار باشد افراد زیر ۱۲ سال هم واکسینه شوند، واکسن پاستوکووک می تواند مورد استفاده قرار گیرد و از موثرترین واکسن ها است.
بیگلری تصریح کرد: در مورد واکسن پاستوکووک با عنایت به این که مطالعات آن آماده انتشار است و یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک در کشور کوبا بدون هیچ عارضه ای این واکسن را دریافت نمودند، برای کشور ما هم نقطه امیدی داریم که این واکسن طبق اعتمادی که مردم به واکسن های انستیتو پاستور دارند، یکی از موثرترین و ایمن ترین واکسن هایی باشد که در سنین ۳ تا ۱۲ سال همانگونه که برای ۱۲ تا ۱۸ سال استفاده می شود، مورد استفاده قرار گیرد.

منبع:

About Author