معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: زمان دقیق بازگشایی مدارس

فست فود باز: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بازگشایی مدارس، اظهار داشت: مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذر بازگشایی می شوند. البته درباره مدارس ابتدایی باید بنا بر نظر و اعلام آمادگی آموزش و پرورش باشد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر کمال حیدری درباره وضعیت تصمیم گیری برای منع تردد شبانه، اظهار داشت: دهم آبان جلسه کارشناسی درباره منع تردد شبانه در وزارت کشور برگزار می گردد و در این نشست کارشناسی تصمیم نهایی را می گیریم.
وی ادامه داد: در عین حال این روال را در حوزه رفع محدودیت ها به صورت هوشمند به سمتی می بریم که افرادی که واکسن تزریق کرده اند، آزادی عمل بیشتری داشته باشند. این مساله در ستاد کرونا مصوب شده و از شروع آذر اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه بدین سبب درباره منع تردد شبانه دهم آبان تصمیم گیری می شود، افزود: البته مبنا را چه در حوزه ترددها و چه در حوزه حضور در مجامع مانند اماکن آموزشی و غیره همه را با بحث واکسن پیش می بریم.
وی درباره بروز پیک ششم کرونا در کشور اظهار داشت: پیک ششم هنوز شروع نشده و وارد پیک ششم نشده ایم. بعضی از استانها که هفته گذشته حالت صعودی داشتند حالا روی نمودار، فِلَت شده اند. برخی استانها هم که در حالت نزولی بودند حالا مقداری صعودی شده اند اما در کل کشور شرایط مان رو به نزول است. با این وجود باید حساس باشیم؛ چون که وضعیت می تواند تغییر کند. متاسفانه برخی عادی با مبحث برخورد می کنند و این برای ما جای نگرانی دارد.
حیدری درباره زمان دقیق بازگشایی مدارس اظهار داشت: آموزش و پرورش اعلام نموده که ۱۰۰ درصد کادر اداری و اولیای مدارس واکسن تزریق کرده اند و بالای ۸۰ درصد دانش آموزان هم واکسن تزریق کرده اند.
وی با اشاره به اینکه شرط ورود به مدارس و دانشگاه ها انجام واکسیناسیون است، اظهار داشت: قرار بود بازگشایی مدارس ماه قبل صورت گیرد، اما تاخیر در بازگشایی مدارس به سبب تکمیل کردن پوشش واکسیناسیون بوده است.
حیدری که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می کرد، اظهار داشت: بر مبنای نظر ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذر بازگشایی می شوند. البته درباره مدارس ابتدایی باید، بنا بر نظر و اعلام آمادگی آموزش و پرورش باشد.

About Author