رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت: عوارض محدود واکسن های کرونا در کنار فواید بسیار آنها، قابل قبول است

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در کنار فواید بسیار زیادی که واکسن ها دارند، عوارض محدود آنها کاملا قابل قبول است و عوارض ثبت شده قابل انتظار و قیاس با مستندات بین المللی است و از این جهت نگرانی وجود ندارد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید محسن زهرایی درباره عوارض واکسن های کووید، اضافه کرد: تابحال حدود ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن در سامانه مربوطه ثبت شده که عمدتا در حد همان عوارض قابل انتظار همچون درد در محل تزریق، کوفتگی بدن، بی حالی و سردرد است که پس از گذشت ۲ تا سه روز خود به خود رفع می شوند.
وی تصریح کرد: واکسن و واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ سلامت افراد و پیشگیری از مرگ و میر به حساب می آید.
رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ضمن اشاره به این که فرآیند تولید واکسن های کووید تحت پروتکلهای پیچیده و کاملا علمی است، عنوان کرد: ایمنی زایی و بی خطری واکسن ها در فازهای یک، دو و سه بررسی می شوند؛ بر همین مبنا از سلامت واکسنی که مجوز مصرف برای عموم جامعه را دریافت می کند، اطمینان خاطر داریم.
زهرایی افزود: همینطور در مرحله مصرف هم با نظام مراقبتی که وجود دارد عوارض احتمالی واکسن ها رصد می شود و برای آنکه گزارش دقیقی داشته باشیم، یک سامانه برای تلفن همراه هم در سایت www.salamat.gov.ir افتتاح شد و افراد می توانند در صورتیکه به دنبال تزریق واکسن گرفتار عارضه ای شدند، در این سامانه ثبت کنند.
رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اظهار داشت: تابحال حدود ۹۷ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، تابحال ۵۵ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۲۸ نفر دُز اول، ۴۱ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۳۷ نفر دُز دوم و ۳۹۸ هزار و ۸۸۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۲۴۶ دُز رسیده است.

About Author