کرونا هفته گذشته در استان سمنان ۱۰ قربانی گرفت

به گزارش فست فود باز ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اظهار داشت: ۱۰ بیمار با آزمایش قطعی کرونا طی هفته گذشته در کل استان فوت کردند.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، نوید دانایی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری اضافه کرد: طی یک هفته گذشته و از ۱۴ آبان تا ۲۱ آبان ۱۴۰۰ تعداد ۳۷۹ بیمار با تشخیص و یا شک مبتلاشدن به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان های کل استان بستری شدند.
وی با اشاره به این که از این تعداد ۱۶۱ بیمار با تست مثبت قطعی کرونا شناسایی شدند، افزود: در طول این مدت همین طور در کل استان یکهزار و ۳۳ بیمار با تست مثبت کرونا به شکل سرپایی شناسایی شدند.
دانایی با اشاره به این که ۱۰ بیمار با تست قطعی کرونا در طول این مدت در کل استان فوت کردند اظهار داشت: ۳۷ بیمار هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه، آی سی یو بیمارستان ها و مراکز درمانی کل استان بستری هستند.
وی بیان کرد: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، تا هفته گذشته ۱۲۷ بیمار مثبت کرونا در بیمارستان های ۶ شهرستان استان و تحت پوشش این دانشگاه بستری بودند که امروز این میزان به ۶۸ بیمار رسیده است.
پوشش ۸۶.۶ و ۷۰.۴ درصدی واکسیناسیون دزهای اول و دوم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا در کل مجموعه استان در جمعیت بالای ۱۲ سال برمبنای سامانه سیب ۸۶.۶ درصد و پوشش نوبت دوم واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال در مجموعه کل استان به ۷۰.۴ درصد رسیده است.
وی افزود: میانگین رعایت پروتکل ها در استفاده از ماسک برمبنای نمونه گیری که صورت گرفته، در کل استان ۸۳ درصد است.
دانایی با اشاره به این که طی نظارت ها ۱۴۳ مرکز متخلف در بحث فقدان رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی عرضه شدند که ۹ مورد به پلمب انجامید، اضافه کرد: هم اکنون دامغان در وضعیت رنگ بندی قرمز کرونائی، سمنان، شاهرود و گرمسار در وضعیت رنگ بندی کرونائی نارنجی و بقیه شهرستانها در وضعیت رنگ بندی زرد قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: هفته گذشته تعداد موارد مثبت کرونا در مجموع استان کاهش پیدا کرد و آمار و ارقام کرونا رو به کاهش است.
منبع:

About Author