آمار جهانی کرونا بیش از ۲۵۷ میلیون نفر مبتلا

فست فود باز: شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تا حالا به ۲۵۷ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۱۴ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۰۰ نفر بر اثر مبتلاشدن به این بیماری تأیید شده است همین طور ۲۳۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۶۹۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۸.۵ میلیون مبتلا و بیش از ۷۹۳ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۵ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلاشدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۲ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همین طور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۱۲ هزار و هند با بیش از ۴۶۵ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع قربانیان۱ایالات متحده۴۸، ۵۵۸، ۲۲۹۷۹۳، ۵۳۹۲هند۳۴، ۵۱۰، ۴۱۳۴۶۵، ۶۶۲۳برزیل۲۲، ۰۱۲، ۱۵۰۶۱۲، ۶۲۵۴انگلیس۹، ۸۰۶، ۰۳۴۱۴۳، ۸۶۶۵روسیه۹، ۲۹۴، ۱۸۸۲۶۲، ۸۴۳۶ترکیه۸، ۵۵۰، ۳۷۷۷۴، ۸۴۷۷فرانسه۷، ۳۹۵، ۲۲۲۱۱۸، ۴۴۶۸ایران۶، ۰۷۳، ۰۹۸۱۲۸، ۸۵۲۹آلمان۵، ۳۴۱، ۳۳۲۹۹، ۵۵۳۱۰آرژانتین۵، ۳۱۴، ۷۰۲۱۱۶، ۳۷۴بر اساس این لیست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۶۲ هزار جانباخته تا حالا بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است. با این وجود انگلیس با ثبت رسمی ۹ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۴ بیمار کرونائی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همچنین ایران با مجموع شش میلیون و ۷۳ هزار و ۹۸ مبتلاشدن و ۱۲۸ هزار و ۸۵۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در میان ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، برمبنای آمار فوق هم اکنون در ۱۷ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آلمان، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، اندونزی، مکزیک، لهستان و اوکراین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع:

About Author