مطالعه انجام شده در آفریقای جنوبی حاکی از آنست که سویه اُمیکرون جایگزین کرونای دلتا می شود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، بررسی پژوهشگران آفریقای جنوبی نشان میدهد که سویه اُمیکرون می تواند جایگزین نوع دلتای کروناویروس شود برای اینکه مبتلاشدن به سویه جدید، ایمنی را در مقابل سویه قدیمی تر تقویت می کند.
در این مطالعه تعداد محدودی شرکت کننده حضور داشتند با این وجود نتایج آن نشان داد افرادی که به سویه اُمیکرون آلوده شده اند خصوصاً آن هایی که واکسینه شده اند ایمنی بیشتری نسبت به سویه دلتا داشته اند.
در این بررسی ۳۳ فرد واکسینه شده و واکسینه نشده که به سویه اُمیکرون آلوده شده بودند، حضور داشتند. پژوهشگران علاوه بر آنکه دریافتند خنثی سازی سویه اُمیکرون (توسط سیستم ایمنی بدن شرکت کنندگان) طی ۱۴ روز بعد از ثبت نام در مطالعه، ۱۴ برابر بالا رفته است، مشاهده نمودند که افزایش ۴.۴ برابری در خنثی سازی نوع دلتا نیز وجود دارد.
پژوهشگران اظهار داشتند: افزایش خنثی سازی سویه دلتا در افراد آلوده به اُمیکرون ممکنست منجر به کاهش توانایی سویه دلتا برای آلوده سازی مجدد آن افراد شود.
بگفته پژوهشگران، تاثیرات این جایگزینی به این بستگی دارد که آیا سویه اُمیکرون در مقایسه با دلتا از قدرت بیماری زایی کمتری برخوردارست یا نه. اگر چنین باشد در آن صورت احتمال بروز بیماری شدید کووید-۱۹ کاهش پیدا می کند و ممکنست عفونت به شکلی تغییر کند که اختلالات کمتری برای افراد و جامعه بوجود آورد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری رویترز، پژوهشگران اظهار داشتند: اگر سویه اُمیکرون آنطور که از تجربه آفریقای جنوبی بدست آمده کمتر بیماری زا باشد، این مساله می تواند به حذف دلتا کمک نماید.

About Author