واکسن نزده های گیلان به ۱۱۳ هزار و ۲۲۲ نفر رسید

مدیر گروه بیمارهای مرکز بهداشت استان گیلان اظهار داشت: ۵.۱ درصد از جمعیت هدف این استان معادل ۱۱۳ هزار و ۲۲۲ نفر تا حالا برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند.
دکتر حسن رخ شاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۱۱.۷ درصد معادل ۲۶۰ هزار و ۸۷۰ نفر از جامعه هدف در استان گیلان نیز تا حالا دز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.
وی گفت: ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۷۸ نفر در استان گیلان نوبت اول و یک میلیون و ۹۷۴ هزار و ۷۳۰ نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
مدیرگروه بیماریهای مرکز بهداشت گیلان با اعلان اینکه تزریق دز سوم واکسن کرونا نیز به گروه سنی بالای ۱۸ سال انجام می شود، بیان داشت: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان گیلان نیز به ۴۷۱ هزار و ۸۷۵ دز رسیده است.
رخ شاد با اشاره به اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا برای پیش گیری از سویه جدید اومیکرون افزود: افرادی که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونا آنان گذشته برای دریافت دز سوم به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند.
وی با اعلان اینکه تزریق واکسن و رعایت پروتکلهای بهداشتی در پیش گیری از مبتلاشدن به بیماری کووید ۱۹ بسیار مهم می باشد، گفت: واکسن نزدها برای تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند.
براساس ارزیابی جدید نرم افزار ماسک اکنون تمام ۱۷ شهرستان استان گیلان شامل املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، رودسر، رودبار، تالش و آستارا در وضعیت آبی قرار دارند.
براساس آخرین اطلاعات اکنون ۱۳۴ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری بوده که ۲۵ نفر بدحال هستند.

About Author