به گزارش فست فود باز قم مدیر گروه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم، نسبت به آغاز پیک ششم اخطار داد و تصریح کرد: متاسفانه آمار های مبتلا شدن به کرونا در جامعه رو به افزایش است و بهترین اقدام برای پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا و مرگ و میر، تکمیل روند واکسیناسیون است.
محمد تقی سلطانی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون در استان قم، اظهارکرد: تمامی ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت و ۸۹ پایگاه سلامت و همینطور ۴ پایگاه تجمیعی در استان آماده انجام واکسیناسیون همشهریان هستند.
مدیرگروه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم همینطور نسبت به آمادگی ۴۹ خانه بهداشت و ۱۴ مرکز خدمات جامع در روستاهای استان در مورد انجام واکسیناسیون اطلاع داد.
وی در مورد واکسن های موجود، خاطرنشان کرد: هم اکنون واکسن های برکت، سینوفارم، اسپایکوژن، پاستاکووک و پاستاکوک پلاس در تمامی مراکز مذکور موجود است.
مدیرگروه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهار داشت: واکسن آسترازنکا هم اکنون در مراکز واکسیناسیون موجود نیست اما بزودی در سطح دانشگاه های درمان توزیع خواهد شد.
سلطانی با اشاره به اینکه در صورت تزریق هر نوع واکسنی در دوز اول و دوم، امکان تزریق اسپایکوژن و پاستاکوک در دوز سوم وجود دارد، افزود: البته باید توجه داشت که در دوز دوم امکان تغییر نوع واکسن وجود ندارد.
وی نسبت به آغاز پیک ششم اخطار داد و تصریح کرد: متاسفانه آمار های مبتلا شدن به کرونا در جامعه رو به افزایش است و بهترین اقدام برای پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا و مرگ و میر، تکمیل روند واکسیناسیون است.
مدیرگروه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن اشاره به عدم استقبال مردم استان قم از واکسیناسیون، اضافه کرد: به صورت کلی میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط همشهریان بسیار کاسته شده است.

منبع:

About Author