پوشش دز سوم واکسن کرونا در استان سمنان به ۵۷ درصد رسید

به گزارش فست فود باز ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار داشت: ۵۷ درصد مردم این استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت نمودند و بین پنج تا ۶ درصد افراد هنوز هیچ نوبت از این واکسن را تزریق نکرده اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید کسائیان روز سه شنبه به رسانه ها بیان نمود: در استان سمنان شهرستان سرخه در کنار سمنان، از وضعیت آبی به وضعیت زرد کرونایی درآمد و روند تبدیل وضعیت آبی به زرد کرونایی در کشور رو به افزایش است.
وی ضمن اشاره به ظهور باردیگر وضعیت نارنجی کرونایی در کشور اضافه کرد: نخستین راه جلوگیری از مبتلا شدن به امیکرون تزریق واکسن است و تابحال ۲۰ مورد مبتلا به اومیکرون در استان سمنان شناسایی شد که شامل ۱۱ مورد در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و ۹ مورد در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود می شود.
کسائیان افزود: در استان سمنان شاهد افزایش بستری کرونایی و موارد سرپایی های مثبت هستیم و بین پنج تا ۶ درصد مردم هنوز نوبت اول واکسن را دریافت نکردند.
وی افزود: افرادی که دز اول واکسن را تزریق نکردند در معرض شدت بیماری، بستری و فوت هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهارداشت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برخی مناطق با وجود رفتن به منازل از تزریق نوبت اول واکسن خودداری می کنند./
منبع:

About Author