وزیر بهداشت: بومی گزینی اولویت حوزه بهداشت و درمان است

فست فود باز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه باید ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای کل استان در نظر گرفته شود، اظهار داشت: بومی گزینی و استفاده از ظرفیت های محلی اولویت وزارت بهداشت است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان سیاهکل که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تقدیر فعالیتهای کادر بهداشت و درمان گیلان، عنوان کرد: استان گیلان در مقابله با بیماری کرونا و انجام واکسیناسیون جزو استانهای موفق و پیشتاز بوده است.
وی با اشاره به اینکه سفرهای استانی به این خاطر است که دولت به گزارشات اکتفا نمی کند، اظهار داشت: دولت امروز در کنار همه مشکلات، به همه مناطق کشور سفر می کند تا از نزدیک در جریان امورات قرار گیرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منابع خدادادی و فرصت های ویژه استان گیلان اشاره نمود و اظهار داشت: تمهیدات دولت و کمک مردم می تواند زمینه ساز پیشرفت و توسعه باشد.
عین اللهی به اهمیت مشارکت خیرین و استفاده از این ظرفیت ها در بحث ساخت و تجهیز بیمارستانها اشاره نمود و اظهار داشت: هر قدمی که خیرین بردارند ما از آنها حمایت می نماییم.
وی به ضرورت توجه به توریسم درمانی اشاره نمود و اظهار داشت: توجه به این مسئله علاوه بر تأمین منابع مالی سرشار برای استان گیلان می تواند زمینه ساز معرفی توانمندی های بخش پزشکی استان باشد.
نماینده ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه شهرستان سیاهکل نباید گرفتار کمبود نیروی انسانی باشد، اظهار داشت: محرومیت زدایی و توزیع عادلانه امکانات در دستور کار قرار می گیرد.
عین اللهی به داشتن مدیریت جهادی در حوزه بهداشت و درمان برای رفع کمبود ها تصریح کرد و اضافه کرد: باید به امکانات بهداشت و درمان در مناطق کوهستانی و صعب العبور سیاهکل توجه ویژه ای داشت.
وی به تقویت شبکه ها، مراکز و خانه های بهداشت در شهرها و روستاها تصریح کرد و اذعان داشت: نباید روستایی را داشته باشیم که فاقد امکانات بهداشتی باشد.
گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای والامقام حمید احمدیان و بهمن قهرمانی، بازدید از بیمارستان غدیر سیاهکل، کمربندی خیام و محور سیاهکل به سراوان از دیگر برنامه های عین اللهی در سیاهکل بود.
شهرستان سیاهکل با ۲ بخش مرکزی و دیلمان، هفت دهستان و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت، در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

About Author