زنگ خطر ورود رامسر به وضعیت قرمز کرونائی به صدا درآمد

فست فود باز: رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر با ابراز نگرانی از روند افزایشی بستری کرونائی، سرعت گرفتن ابتلای دانش آموزان به کووید ۱۹ و کم رغبتی شهروندان به تزریق دزسوم واکسن، نسبت به احتمال ورود این شهرستان به وضعیت قرمز کرونائی هشدار داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، رنگ کرونائی رامسر از روز گذشته جمعه طبق ارزیابی سامانه ماسک نارنجی شد. ورود این شهرستان از رنگ زرد به نارنجی تنها کمتر از ۴۸ ساعت زمان برد. از سو ی دیگر رامسر آخرین شهرستان مازندران بود که سه هفته قبل از رنگ زرد خارج و وارد محدوده آبی یا کم خطر کرونائی شده بود.
حمید رضا مبشری روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان هشدار داد که اگر نقصها موجود رفع نشود و تمامی دستگاهها برای مهار سویه اومیکرون در شهرستان تعامل و همکاری نداشته باشند، محدودیت های کرونائی بار دیگر به شهرستان رامسر باز خواهد گشت.
وی از افزایش ابتلای دانش آموزان این شهرستان به بیماری کوید۱۹ ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت که طی ماه دی ۴۵ دانش آموز با موارد مشکوک و قطعی مبتلاشدن به کرونا در رامسر شناسایی شد و در ایام اخیر نیز ۱۷ نفر دیگر به این جمع افزوده شده است.
رئیس شبکه بهداشت رامسر گفت: هم اکنون ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر بستری هستند که از این تعداد ۹ نفر بومی شهرستان رامسر و ۶ نفر هم غیر بومی و از مسافران اصفهان، کرج، گیلان و تنکابن هستند.
وی بیشترین نگرانی از سرعت شیوع سویه اومیکرون در شهرستان را مربوط به بخش دانش آموزی دانست و توضیح داد: در کل بازه زمانی مهر، آبان و آذر ما تعداد ۸۸ دانش آموزان مشکوک کرونائی شناسایی کردیم در صورتیکه آمار دی ماه ما ۴۵ نفر و بهمن ماه تا حالا ۱۷ نفر بوده است.
مبشری با اظهار اینکه دانش آموزان مشکوک کرونائی با پایش های شبکه بهداشت شناسایی شدند، اظهار داشت: بلافاصله مدارسی که دانش آموز مشکوک در آن تردد داشت تعطیل شد و دانش آموزان به مدت ۱۴ روز به قرنطینه رفتند، ولی مشکل اینجاست که تعدادی از دانش آموزان علائم بیماری خودرا پنهان می کنند و یا این که از طرف خانواده هایی که علاقمند به آموزش حضوری هستند علائم بیماری کتمان می شود که بسیار خطرناکست.
رییس شبکه بهداشت رامسر همین طور بر ضرورت تزریق واکسن به ویژه دزهای تکمیلی برای مهار اومیکرون در شهرستان اصرار کرد و گفت: بااینکه تا حالا ۹۷ و نیم درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند، ولی همچنان ۲ و نیم درصد از جمعیت معادل ۶ تا ۷ هزار نفر در این شهرستان اصلا سراغ تزریق واکسن نرفته اند که هم برای خودشان و اطرافیانشان و هم دیگر شهروندانی که با آنها و اطرافیانشان در ارتباط قرار می گیرند، خطرناک هستند.
وی با اشاره به اینکه ۹۳ و نیم درصد از جمعیت دز دوم واکسن خودرا دریافت کرده اند، اضافه کرد: متاسفانه رغبت به تزریق دز سوم کم است چون تا حالا ۴۵ درصد از شهروندان رامسری دز سوم واکسن خودرا دریافت کرده اند.
مبشری اظهار داشت: نگرانی ما پیرامون بی رغبتی مردم از این جهت است که دو دز واکسن اثربخشی کمی در مقابل سویه اومیکرون دارد و بنابراین می بایست مردم هرچه سریع تر به مراکز بهداشتی و درمانی که بامداد و عصر فعال می باشند مراجعه و دز سوم واکسن را دریافت نمایند تا به ایمنی جمعی نزدیک شویم.
رییس شبکه بهداشت رامسر درباب تقاضای بالا برای دریافت واکسن آسترازنکا و کمبود این واکسن هم توضیح داد: تعدادی واکسن استرازنکا در هفته گذشته برای دز دوم و تعدادی دز سوم تزریق شد، اما سفارش می کنم شهروندان بجای انتظار برای دریافت آسترازنکا از جایگزین های مناسب آن نظیر اسپاکوژن و پاستو پلاس را که کیفیت و اثر بخشی بالاتر و عوارض کمتری دارند، دریافت نمایند و سلامتی خودرا با این تعلل در معرض تهدید قرار ندهند.
مبشری اشاره کرد: باتوجه به روند رو به افزایش بیماران بستری و سرپایی در شهرستان رامسر و وضعیت نارنجی کرونائی، در صورت قرار گیری شهرستان در وضعیت قرمز برای اعمال محدودیت ها گوش به فرمان ستاد ملی کرونا هستیم، بدین سبب همکاری مردم و اصناف و همراهی ها موجب می شود این پیک را بدون اعمال محدودیت های کرونائی آن هم در استانه سال نو پشت سر بگذاریم.
مبشری همین طور نسبت به ضعف پروتکلهای بهداشتی در بازی های ورزشی شهرستان انتقاد نمود و اضافه کرد: مجوز برگزاری مسابقات از طرف شبکه بهداشت گرفتن می شود و برمبنای دستورالعمل می بایست با ۳۰ درصد تماشاگر برگزار شود، اما بررسی ها نشان میدهد هیچگونه نظارتی از بر رعایت پروتکل ها وجود ندارد که می بایست نیروی انتظامی و اداره ورزش در این حوزه پای کار باشند، چون در غیر این صورت ما موارد نقص دستورالعمل های بهداشتی را اعلام می نماییم که تبعات خوشایندی برای شهرستان نخواهد داشت.
او همین طور نسبت عدم تزریق برخی کارمندان در ادارات شهرستان هشدار داد و اضافه کرد: ادامه این روند ادارات شهرستان را با دورکاری و درگیری تمامی نیروها مواجه می کند.

منبع:

About Author