ادامه روند گسترش سویه امیکرون؛ هشدار وزارت بهداشت برای تکمیل واکسیناسیون

به گزارش فست فود باز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام نمود: با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از طرف دیگر کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی، تعداد شهرهای با وضعیت تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش پیدا کرد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور را اعلام کرد، در این اطلاعیه آمده است: با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از طرف دیگر کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش پیدا کرد.
همچنان تاکید و سفارش بر این است که هموطنان در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندان شان و نیز تشدید رعایت پروتکلهای بهداشتی اقدام نمایند.
این اطلاعیه آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان ها را به این صورت اعلام نمود: قرمز: ۳۳۷ شهر، نارنجی: ۶۴ شهر، زرد: ۴۷ شهر و آبی: ۰
بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه ۲۹ بهمن، ۱۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خودرا از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۴ هزار و ۶۰۷ نفر رسید.
طبق معیارهای قطعی تشخیصی تا روز گذشته، ۱۹ هزار و ۳۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و دو هزار و ۵۶۶ نفر از آنها بستری شدند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه «امیکرون» کرونا در ایران را تایید نمود و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه اشاره کرد که در نمونه برداری های انجام شده تا حالا بیش از دو هزار مورد مثبت مبتلاشدن به ویروس امیکرون در کشور شناسایی شده است.
محققان آفریقای جنوبی گونه ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی نمودند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می شود و دارای جهش های چندگانه است.
سازمان بهداشت جهانی، اینگونه جدید را بعنوان یک گونه نگران کننده معرفی و برمبنای ترتیب الفبای یونانی، آنرا «امیکرون» نام گذاری کرده است.
کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون تازه ترین نسخه جهش یافته این ویروس می باشد.

منبع:

About Author