تغذیه کودکان مبتلا به کرونا چگونه باشد؟

فست فود باز: نحوه تغذیه کودکان مبتلا به کرونا در شرایطی که میزان ابتلای آنان در پیک ششم افزایش پیدا کرده، پرسشی است که کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به آن پاسخ داده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند “سوری راغبی” با اشاره به اینکه در کودکان مبتلا به کرونا سفارش به مصرف کافی مایعات بخصوص آب می شود اضافه کرد: اگر کودکی نتواند آب دریافت کند یا علاقه ای به مصرف آن نداشته باشد، ترجیحا آب میوه مثل مخلوطی از آب سیب، هویج و پرتقال یا مصرف دوغ برای تأمین میزان مایعات کافی بدن کودک سفارش می شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد وعده های غذایی کودک باید بیشتر و از حجم هر وعده کم شود اظهار داشت: برای کودک مبتلا به کرونا سفارش می شود ۸ تا ۱۰ وعده غذایی در روز استفاده گردد و بهتر است غذا به صورت نرم و پوره باشد.
کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: غذا خوردن کودک به دلیل بی اشتهایی ناشی از مبتلا شدن به کووید۱۹ امکان دارد سخت باشد و سفارش می شود پوره سیب زمینی که مخلوطی از سیب زمینی، هویج، تخم مرغ آب پز، شیر و کره است همینطور پوره کدو حلوایی، هویج و پوره گوشت مرغ استفاده گردد و اگر کودک سوپ دوست دارد از شیر در تهیه آن استفاده کنید.
وی با سفارش به استفاده از مغزها مثل پسته، بادام و گردو اضافه کرد: همینطور میتوان از منابع کمک کننده افزایش اشتها مثل شربت های زینک پلاس، روی، ویتامین د، آهن، سلنیوم و مس هم بهره برد.
راغبی مصرف انواع لبنیات کم چرب و پروبیوتیک را هم مفید دانست و اظهار داشت: تلفیقی از آش حبوبات و میکس گوشت ها که هم منابع پروتئین گیاهی و حیوانی را دارد و مصرف روزانه حداقل یک تا ۲ میوه به صورت آب میوه یا خود میوه هم در کودک مبتلا به کرونا سفارش می شود.
وی بیان نمود: بهتر است غلات، ترکیبات نشاسته ای یا قند ساده کمتر مصرف شود چون این موارد می تواند سبب افزایش التهاب بدن شود و دادن مکمل ها طبق نظر پزشک و افزایش وعده غذایی مقوی و مغذی می تواند در بهبود کودک مبتلا به کرونا اثربخش باشد.
همزمان با افزایش موارد سرپایی و بستری بیماران کرونایی از هفته اول بهمن ماه و ورود کشور به پیک ششم کرونا، میزان ابتلای کودکان به بیماری کووید۱۹ نسبت به موج های قبلی این بیماری افزایش محسوس داشته است.

About Author