وزیر بهداشت: ایران جزء ۵ کشور اول دنیا در زمینه سلول های بنیادی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ایران با دارا بودن ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی سلول های بنیادی، یک هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی جزء ۵ کشور اول دنیا در این حوزه می باشد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا دکتر بهرام عین الهی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت شهرستان ملارد که با حضور استاندار تهران و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد، اضافه کرد: ما پیش از انقلاب مجبور بودیم بیماران خودرا برای درمان به خارج از کشور بفرستیم چون نیروی متخصص در کشور نداشتیم اما حالا و بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب روز به روز قوی تر شده ایم و بیشتر درمان ها با بهره بردن از کادر درمان و تجهیزات داخل انجام می شود.
وی تعداد دانشگاه های علوم پزشکی کشور را ۶۳ مورد عنوان نمود و یادآورشد: حالا ۲۵۰ هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه مقابله و درمان بیماران کرونائی نیز اظهار داشت: بیماری کرونا به ما نشان داد که قدرت های اصلی دنیا با وجود آن همه ادعای پیشرفت نتوانستند در حوزه کاهش تلفات خود کاری انجام دهند.
عین اللهی اشاره کرد: ما در کشوری زندگی می نماییم که از حمایت مردمی برخوردار هستیم و به برکت این اعتماد تا حالا ۱۴۲ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده و از کمترین تلفات انسانی برخوردار بوده ایم.
استاندار تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: متاسفانه تاخیر ۱۲ ساله در افتتاح بیمارستان شهدای دولت نشان دهنده ضعف در برنامه ریزی و تخصیص بهینه منابع از طرف مسئولان است.
محسن منصوری ضمن اشاره به این مساله که برای تخصیص اعتبارات و منابع مالی پروژه ها باید با برنامه ریزی و نیازسنجی اقدام موثر صورت بگیرد، اظهار داشت: ما نباید در انجام کارها قولی بدهیم که از عهده انجام آن برنیایم.
وی همین طور اولویت کاری خودرا پیگیری و اتمام پروژه های موجود و نیمه کاره در استان تهران عنوان نمود و افزود: ما به اندازه ۳۰ سال پروژه قدیمی و نیمه کاره در کشور داریم که اول باید این موارد را به پایان برسانیم.
دکتر عبدالرضا پازوکی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این آیین گفت: افتتاح بیمارستان شهدای سلامت در شهرستان ملارد تنها قسمتی از نیاز های درمانی این منطقه را تامین می کند.
وی در ادامه اشاره کرد: در کشور ما ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه های درمانی برعهده بیمار است که باید دراین زمینه چاره اندیشی مناسبی صورت بگیرد.
پازوکی همین طور با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور اظهار داشت: برای تامین نیروهای درمانی این بیمارستان به ویژه پرستار با تجربه گرفتار مشکل هستیم و در عین حال نمی توانیم با استخدام افراد کم تجربه جان افراد را به خطر بیندازیم.
در اختتام این مراسم از خانواده های شهدای سلامت شهرستان ملارد تجلیل شد.
ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهدای سلامت شهرستان ملارد در سال ۱۳۹۱ مصوب و از سال ۱۳۹۴ توسط وزارت راه و شهرسازی شروع شد و از سال ۹۷ با کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل پروژه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.
بیمارستان شهدای سلامت ملارد در زمینی به مساحت ۳۴ هزار متر مربع با ظرفیت ۱۶۰ تخت بیمارستانی و در زیربنای ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع با ۳۱۱ میلیارد تومان هزینه ساخته و تجهیز شده است.
این بیمارستان در چهار طبقه راه اندازی شده و شامل بخش های اورژانس، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی، آندوسکوپی، سی تی اسکن، دیالیز، درمانگاه، مراقبت های ویژه آی سی یو، سی سی یو و نوزادان، زایمان، بستری روان، بستری داخلی، بستری جراحی، بستری زنان و زایمان و بستری اطفال است.

About Author