سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره): ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ میلیون دز واکسن برکت در کشور فراهم گشته است

به گزارش فست فود باز سرپرست ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) اعلام نمود:  با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان، حالا ظرفیت تولید سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دز واکسن کووبرکت برای مهار کرونا در این مجموعه فراهم گشته است.
دکتر «عارف نوروزی » روز سه شنبه در آیین راه اندازی فاز نهایی بزرگترین کارخانه ساخت واکسن کرونا غرب آسیا در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز اضافه کرد: از زمانی که سویه امیکرون وارد ایران شد تا وقتی که واکسن آن تولید شد ۲۹ روز طول کشید ؛ امروز تجهیزاتی که وزیر بهداشت و درمان و شخصیت های علمی در مجموعه برکت بازدید کردند خود ظرفیتی بزرگ برای مقابله با ویروس کرونا است.
وی افزود: امروز این ظرفیت در مجموعه برکت وجود دارد که هر مشکل ویروسی کشور را تهدیدکند امکان مقابله با آن فراهم است؛ ما این امکان را داریم سالانه ۴۰۰ میلیون دز واکسن تولید کنیم
ضمن آنکه این امکان وجود دارد تا دراین زمینه کشور، منطقه و سایر مناطق جهان را زیر پوشش واکسن قرار دهیم.
نوروزی بیان داشت: در این ۲ سال اخیر با کوشش و تلاش فراوان به توفیقات بزرگی رسیدیم و نتایج و دستاوردهای علمی خوبی در کنار ساخت واکسن داشتیم ؛ نخستین تولید کننده داروی ضد کرونا با ظرفیت تولید ۳۰ هزار تا ۴۵ هزار دز و سازنده تجهیزات درمانی مانند انواع کیت های تشخیص کرونا در منطقه هستیم.
وی اظهار داشت: راه اندازی بزرگترین کارخانه تولید ماسک در غرب کشور با ظرفیت پنج میلیون عدد ماسک در روز در مدت زمان ۲۳ روز از با اهمیت ترین دستاوردهای ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) است.
تولید ۶۵ محصول دارویی جدید در کشور
سرپرست ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) بیان داشت: امسال ۶۵ محصول دارویی جدید در کشور توسط زیر مجموعه های این ستاد تولید شد ضمن آنکه بومی سازی مواد اولیه دارویی با ۲۰۵ میلیون دلار صرفه جویی و کمک به تشکیلات بخش خصوصی از دیگر دستاوردها بشمار می رود.
نوروزی اضافه کرد: ایجاد دانش فنی تولید ۶ انزیم دارویی مورد تحریم که سالانه ۴۳ میلیون دلار ارز بری داشت و تکمیل کارخانه تولید واکسن ضد سرطان دهانه رحم از دیگر اقدامات است که در گروه دارویی برکت انجام شد.
وی اظهار داشت: ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره ) حتی یک ریال انتفاع از محل تولید دارو برای غیر کارهای سلامت استفاده نداشته است.
ساخت ومراکز بیمارستانی و درمانی توسط ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)
سرپرست ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره ) با اشاره به شروع ساخت و تکمیل ۱۷ بیمارستان و ۲ مرکز درمان سرطان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در مجموع به ظرفیت سه هزار تخت
توسط این ستاد در کشور بیان داشت: تا حالا از این تعداد، ۱۳ بیمارستان آنهابه بهره برداری رسیده و چهار بیمارستان دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد هستند ؛همچنین تا حالا ۲۰۰ مرکز سلامت در کشور بهره برداری شده است.
وی اضافه کرد: در حوزه ساخت واکسن کرونا با تولید ۶۰ میلیون دز واکسن بعنوان یکی از ۶ کشور تولید کننده واکسن در جهان هستیم.
این مسوول گفت: ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) بنا به رسالتی که داشت از بدو شیوع ویروس کرونا درکشور اقدامات اساسی برای پیشگیری و مهار کرونا انجام داد.
وی با یادآوری این نکته که در ایام نخست شیوع ویروس کرونا مشکلات ناشی از کمبود ماسک، مواد ضد عفونی کننده و سایر نیازها در کشور به وجود آمد، گفت: کارکنان ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره ) با مجاهدت فراوان کارها را دراین زمینه دنبال کردند تا به نتیجه برسد.
نوروزی افزود: کارها پیش رفت که نهایتاً به تولید واکسن کرونا رسیدیم و روی یک پلت فروم تمرکز حاصل و کار شروع شد؛ وقتی خبر مربوط به موفقیت تولید واکسن در ایران منتشر گردید دشمنان ملت ایران خصوصاً آمریکا برای جلوگیری از نقل و انتقال پول و تجهیزات و ممانعت از ورود دارو و مواد اولیه به کشور نهایت خباثت، دغل کاری و ریا کاری را نشان داد.
وی بیان داشت: از یک سو آمریکایی ها اعلام می کردندایران از لحاظ دریافت دارو مشکلی ندارد و از جانب دیگر فشارها را مضاعف کردند اما مبادرت به موقع مسئولان فداکار کشور سبب شد تا رفتارهای دشمن هیچ خللی در اراده پولادین ملت ایران ایجاد نکند و امروز به نقطه ای که رسیده ایم که ۶۰ میلیون دز واکسن کووبرکت در کشور تولید شده است؛ قسمتی از آن تزریق شده بخشی آماده صادرات و بخشی هم در انبارها است.
سرپرست ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره ) اظهار داشت: دشمنان کارشکنی ها کردند تا ما نتوانیم در زمانی که به مردم قول داده بودیم واکسن تولید شود؛ امروز جنگ اقتصادیست و بی رحمی دشمنان انسانیت در جای جای دنیا را می بینیم برای اینکه این ها به خاطر منافع خود به مردم خود هم رحم نمی کنند؛ رفتارهای آمریکایی ها در جای جای دنیا مانند عراق، یمن و سوریه همه جهانیان شاهد هستند.
وی گفت: در بخش تولید واکسن ایرانی تا جاییکه امکان داشت مانع شدند اما وقتی متوجه شدند که تولید واکسن به نتیجه می رسد تمام شرکت های دانش بنیان ستاد فرمان امام (ره )را تحریم کردند اما خداوند یاری کرد و کوشش های مخلصانه ای انجام شد هر چند با تاخیراتی مواجه شدیم اما به هدف رسیدیم.

منبع:

About Author