سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت اعلام کرد نحوه فعالیت بیمارستانهای دولتی در عید

به گزارش فست فود باز سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با تکیه بر لزوم برنامه ریزی دقیق، اجرا و نظارت کامل بر نحوه عرضه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران در تعطیلات نوروز، اظهار داشت: فعالیت درمانگاه های خصوصی و خیریه شبانه روزی در تعطیلات نوروزی الزامی است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر سلیمان حیدری سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق، اجرا و نظارت کامل بر نحوه ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران در تعطیلات نوروز سال جدید، عنوان کرد: تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱، باتوجه به فعال بودن بیماری کرونا و کاهش محدودیت های کرونائی سفر نسبت به دو سال قبل و پیش بینی افزایش مسافرت های نوروزی حائز اهمیت می باشد.
وی افزود: برهمین اساس ضرورت دارد حوزه های نظارتی معاونت درمان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی نسبت به پیش بینی و برنامه ریزی لازم بمنظور مدیریت و اعمال برنامه های نظارتی لازم برمبنای تغییر در حجم مسافرت های نوروزی و به تبع آن میزان بار مراجعه بیماران به مراکز تشخیصی و درمانی و یا افزایش بیماران کرونائی منطبق با چارچوب اعلامی طرح سلامت نوروزی اقدام نمایند.
ضرورت حفظ کامل ظرفیت کاری بخش های اورژانس در تمام بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی
حیدری با اعلان اینکه دستورالعمل مذکور به تمام بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی، درمانگاه ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی درگیر در طرح سلامت نوروزی ابلاغ گردیده و بر اجرای کامل و دقیق آن تاکید گردیده است، اشاره کرد: حفظ کامل ظرفیت کاری بخش های اورژانس، ویژه CCU/ICU/NICU/PICU و دیالیز در تمام بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی همچون خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی و نظارت جدی بر فعالیت آنان ضرورت دارد.
سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت در ادامه پیش بینی لازم بمنظور افزایش بخش های غیرفعال در صورت مواجهه با افزایش بار مراجعه بیماران و نیازمند تخت بستری به خصوص در صورت افزایش مراجعه بیماران کرونائی را ضروری دانست و اظهار داشت: فعالیت تمامی درمانگاه های خصوصی و خیریه شبانه روزی در روزهای تعطیلات نوروزی الزامی بوده و هرگونه کاهش فعالیت و یا تعطیلی موسسات مذکور باید با هماهنگی و تایید معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی انجام پذیرد.
وی اشاره کرد: بخش های پاراکلینیک بیمارستانی مانند آزمایشگاه، مراکز تصویربرداری و داروخانه ها بصورت شبانه روزی فعال و کاهش فعالیت و یا توقف فعالیت آنها باید با هماهنگی معاونت درمان با بیان آمادگی فعالیت در مواقع ضرور انجام پذیرد.
بگفته حیدری، برنامه ریزی بمنظور حضور فعال متخصصین و فوق تخصص های مربوطه جهت تعیین تکلیف بیماران خصوصاً در بیمارستان های آموزشی الزامی است.
سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر پیش بینی و تامین دارو، تجهیزات و سایر اقلام و ملزومات پزشکی، از الزام واحدهای پاسخگویی و رسیدگی به شکایات در دانشگاه ها و مراکز تشخیصی و درمانی فعال و شکایات مردمی با قید فوریت و تا رفع اشکال آگاهی داد.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، او در آخر بیان کرد: بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی، ملزم به همکاری با بازرسان و ناظران وزارت متبوع و همکاران نظارتی آن معاونت خواهند بود.

منبع:

About Author