فست فود باز: خیلی از افراد تصور می کنند که تن ماهی دارای مواد نگهدارنده است. خیلی از افرادی که به این غذای کنسروی علاقه دارند به سبب این که نمی دانند مواد نگهدارنده تن ماهی چیست از مصرف آن اجتناب می کنند.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، بسیاری از افراد تصور می کنند که تن ماهی دارای نگهدارنده است. خیلی از افرادی که به این غذای کنسروی علاقه دارند به سبب این که نمی دانند مواد نگهدارنده تن ماهی چیست از مصرف آن اجتناب می کنند. برای اینکه در مورد وجود این نوع مواد در تن ماهی یا هر غذای کنسروی دیگر شایعات بسیاری وجود داشته که شک و شبه های فراوانی در مورد مصرف آنها به وجود می آورد.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت باید بدانید که علت ماندگاری طولانی مدت تن ماهی مربوط به پروسه تولید کنسرو است. از آنجا که غذاهای کنسرو شده طی پروسه دمایی بالایی تولید می شوند، باکتری های عامل فساد در آنها از بین رفته است و به سبب نوع بسته بندی خاص آنها امکان ورود مجدد این عوامل به درون قوطی وجود ندارد. بنا بر این دارای ماندگاری طولانی مدت هستند.

همچنین نمک نیز بعنوان نگه دارنده و افزایش دهنده زمان ماندگاری محصول به کنسرو اضافه می شود، هرچند میزان آن خیلی بالا نیست اما سفارش می شود کسانی که باید رژیم غذایی محدود از نمک را دنبال کنند از مصرف این محصول غذایی صرف نظر کنند و آنرا نخورند.

منبع:

About Author