بازگشت کرونای گیلان به مسیر صعود آمارها افزایشی شد

به گزارش فست فود باز رشت _ ایرنا_ مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان گیلان که طی حدود یک ماه گذشته مدام روند نزولی داشت، در چهار روز اخیر بار دیگر افزایش پیدا کرد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا، آمار بستری های کرونا در بیمارستان های استان گیلان که از اوایل اسفندماه گذشته تا جمعه پنجم نوروز، هر روز نسبت به روز قبل روند کاهشی داشت، طی چهار روز گذشته آفزایش یافت البته کارشناسان بهداشتی این آمار را در زمان حاضر دلیل بر افزایش باردیگر بیماری کرونا در این استان نمی دانند اما از مردم می خواهند که نسبت به کووید ۱۹ بی خیال نشوند چونکه تجربه ۶ موج گذشته نشان داده که این بیماری غافلگیر می کند.
بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان جمعه گذشته ۱۳۹ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری بودند که بر مبنای آمار امروز (سه شنبه) به ۱۷۴ نفر رسیده است.
تعداد بیماران بستری روزانه مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان هم جمعه گذشته با ۱۸ نفر پایین ترین میزان رسیده بود اما این آمار به ۵۲ نفر طی شبانه روز گذشته رسیده است؛ ضمن این که آمار بیماران بدحال میتلا به کرونا در مراکز درمانی استان همانند جمعه گذشته ۴۰ نفر است.
براساس ارزیابی جمعه گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های رودبار، فومن، املش، لاهیجان، بندرانزلی، سیاهکل، آستارا، تالش، شفت، ماسال، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، لنگرود و رودسر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و تنها شهرستان صومعه سرا نارنجی است.
کارشناسان بهداشتی در گیلان از هم استانی ها و مسافران می خواهند برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ بر رعایت پروتکلهای بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند و سهل انگاری نکنند.
استقاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از دورهمی و تجمعات، شست و شوی مرتب دست ها و واکسیناسیون کامل تاکید کلرشناسان و مسؤلان بهداشتی برای جلوگیری از کووید ۱۹ است.
تاکنون افزون بر پنج میلیون و ۲۸۰ هزار دز واکسن کرونا در گیلان تزریق شد که از این میزان ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۰۵ دز در ارتباط با نوبت اول و ۲ میلیون و ۶۳ هزار و ۶۷۶ دز در ارتباط با مرحله دوم است.
تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان گیلان هم به یک میلیون و ۹ هزار و ۵۹۶ نفر رسیده است.

About Author