قلعه گنج، شهرستانی با ۸۰ هزار نفر جمعیت و یک دندانپزشک

فست فود باز: شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان با ۸۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۲۰۰ روستای پراکنده با وسعت زیاد، فقط یک دندانپزشک دارد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، قلعه گنج بعنوان یکی از محروم ترین شهرستان های استان کرمان، نیازمند تامین زیرساخت ها و در ابعاد مختلف همچون بخش بهداشت و درمان است.
هرچند طی سالهای اخیر اتفاقات خوبی در امتداد توسعه این شهرستان رقم خورده اما آمار و ارقام موجود حکایت از کمبودها و مشکلاتی در بخش های مختلف دارد که می طلبد دولت، بخش خصوصی و خیران، آستین همت را بیش از پیش بالا زده و به کمک اهالی این دیار بشتابند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان قلعه گنج با تاکید بر این که با کمبود دندانپزشک در این شهرستان مواجه هستیم اظهار داشت: قلعه گنج با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر فقط یک دندانپزشک دارد.
عباس پالش در گفت و گو با خبرنگار اضافه کرد: فقط یک دندانپزشک در بخش دولتی در مرکز جامع خدمات سلامت حوزه شهری قلعه گنج فعالیت دارد.
وی با اشاره به تعطیلی تنها مطب دندانپزشکی قلعه گنج در بعضی موارد مانند نیمه نخست تعطیلات نوروز گفت: دندانپزشکان خیر نیز حدود دو تا سه روز از سال را به ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاهای این شهرستان می پردازند که باز هم پاسخگوی نیاز مردم نیست.
مدیر شبکه بهداشت و درمان قلعه گنج اشاره کرد: عمده مشکلات بخش دهان و دندان این شهرستان کمبود نیروی انسانی شامل دندانپزشک است.
وی با اعلان اینکه قلعه گنج با وجود ۸۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۲۰۰ روستای باید حداقل چهار دندانپزشک داشته باشد.
پالش اضافه کرد: مراکز جامع خدمات سلامت رمشک، چاه دادخدا، سرخ قلعه و دولاب یونیت دندانپزشکی خریداری و مطب دندانپزشکی را بمنظور حضور دندانپزشک تجهیز کرده اند در صورتیکه نیروی انسانی متخصص در این مناطق وجود ندارد.
عمران حیدری عضو شورای اسلامی شهر قلعه گنج نیز اظهار داشت: به سبب نداشتن دندانپزشک حتی در بخش خصوصی در مرکز شهر اغلب مردم برای دریافت خدمات دندانپزشکی به شهرستان های منوجان و کهنوج و در بعضی مواقع به استان هرمزگان می روند.
محمد فلاح کهن سرپرست فرمانداری قلعه گنج نیز اظهار داشت: با مشکل کمبود دندانپزشک در بخش خصوصی و بخش دولتی در شهرستان قلعه مواجه هستیم.
محمد فلاح کهن اضافه کرد: درصدد هستیم با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل خیرین حوزه بهداشت زمین و مکان مناسبی بمنظور راه اندازی ساختمان و مرکز دندانپزشکی در شهر قلعه گنج راه اندازی و تجهیز نماییم تا مشکلات مردم در زمینه دندانپزشکی با مراجعه به این مرکز رفع گردد.
منبع:

About Author