معاون علوم پزشکی سمنان: سه گروه برای حفظ سلامت برابر کرونا شب های قدر در خانه بمانند

ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار داشت: سه گروه شامل افراد دارای علائم کرونا، آنها که واکسیناسیون کامل ندارند و افراد مسن و یا دارای بیماری زمینه ای، از حضور در آیین های جمعی شب قدر پرهیز و در خانه شب زنده داری کنند.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدسعید کساییان روز سه شنبه به رسانه ها اظهار داشت: حضور در آیین شب های قدر بهتر است با اولویت دادن به سلامت فردی و اجتماعی در کنار بهره مندی از برکات معنوی این آیین همراه باشد.
وی با یادآوری این که سه گروه باید از حضور در آیین های جمعی شب قدر اجتناب کنند، اضافه کرد: افراد دارای علایمی مانند تب و سرفه و علامت های مشکوک به کرونا، بمنظور رعایت سلامت دیگر شرکت کنندگان در آیین قدر، از حضور در آیین های مساجد و مکانهای مذهبی اجتناب کنند.
کساییان بیان کرد: دسته دومی که باید از حضور در آیین شب قدر بصورت جمعی اجتناب کنند شهروندانی هستند که واکسیناسیون کرونای خودرا کامل نکرده اند. برای اینکه آنانی که دو دز واکسن کرونا تزریق نکردند ممکنست آلودگی آنها بدون علائم باشد و موجب سرایت ویروس و آلودگی دیگران شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد: افراد پرخطر مانند افراد بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماریهای زمینه ای تا جای ممکن از حضور در آیین های شب قدر بصورت جمعی در اماکن پرهیز کنند.
وی اظهار داشت: این دسته افراد حتی اگر سه نوبت واکسیناسیون خودرا کامل کرده باشند، به سبب قرارگرفتن در کنار گروه دوم، یعنی آنانی که واکسیناسیون کامل ندارند، ممکنست تحت ویروس و خطر مبتلاشدن قرار بگیرند.
وی سفارش کرد: این سه گروه با اولویت دادن به سلامتی خود، شب های قدر در خانه بمانند و از برنامه های تلویزیون و رادیو برای فیض بردن از آیین های شب های قدر بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: شهروندانی که در آیین شب های قدر حضور می یابند نیز حتما ماسک بزنند و از وسایل شخصی استفاده کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت که یک هفته اخیر افزایشی در تعداد بیماران کرونائی سرپایی و بستری در استان ثبت نشد و روند مبتلاشدن و بستری آمار ثابتی داشت.
ثبت یک بستری جدید کرونائی در ۶ شهرستان استان سمنان
بنا بر اعلام امروز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، یک بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی مبتلاشدن به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند.
از ابتدای بروز و شیوع ویروس کرونا تا حالا ۶۰۳۳۴ مورد مثبت کرونا برمبنای معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.
در ۲۴ ساعت گذشته (از بیست و نهم الی سی ام فروردین ۱۴۰۱) برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی، یک بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین سان مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از شروع بروز و شیوع ویروس کرونا تا حالا به ۱۱ هزار و ۷۵۲ نفر رسید و ۴۸ هزار و ۵۸۲ بیمار نیز بصورت سرپایی شناسایی شدند.
کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از شروع بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰۵۳۶ نفر رسید.

About Author