شاید برای شما سوال باشد که دستگاههای تزریق پلاستیک چه مزیت هایی دارند، پس برای پاسخ به این سؤال همراه ما باشید.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، در سال ۱۸۶۷ برای اولین بار تزریق پلاستیک صورت گرفت و توپ بازی بیلیارد به این واسطه تولید و ساخته شد و شیوه ساخت به این گونه بود که سلولوئید به داخل قالب تزریق گردید و در نهایت شکل مورد نظر را استخراج شد؛ در این رابطه چنین روش ساختی را با عنوان تزریق پلاستیک معرفی نمودند و بعد از آن دستگاههای تزریق پلاستیک طراحی و تولید شد؛ البته در گذشته دستگاه ها بسیار مبتدی بودند اما امروزه شاهد استفاده از دستگاههای بسیار پیشرفته و پیچیده هستیم که به واسطه آنها می توان خدمات تزریق پلاستیک را انجام داد.
اگر بخواهیم یکی از بهترین مراکز خدمات تزریق پلاستیک را معرفی نماییم میتوان مجموعه رنجبر را نام برد. در این مجموعه تمامی تلاش به کار گرفته شده است تا محصولات ساخته شده با استفاده از به روزترین دستگاه ها و جدید ترین ها انجام گردد و کیفیت بالایی برای تمامی قطعات ساخته شده در نظر گرفته می شود.
امروزه به صورت بسیار وسیع برای ساخت قطعات مختلف و شکل دهی آنها همچون قطعات پلاستیکی برای بدنه خودرو ها، قطعات پزشکی، هواپیمایی، کشتیرانی و حتی قطعات ساده ای همچون اسباب بازی ها و بطری های آب از تزریق پلاستیک استفاده می شود. پلیمرها بعنوان یکی از ماده های اولیه شناخته می شوند که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند و به واسطه قیف ها به داخل دستگاه وارد شده و بعد از آن ذوب می شوند و طی فرآیندی به درون قالب ریخته می شوند و پس از عملیات خنک کاری از قالب استخراج خواهند شد و دستگاه تزریق پلاستیک این فرایند را انجام می دهد. ساخت قالب تزریق پلاستیک شامل دو مرحله اصلی تزریق و قالب برداری است.
شاید برای شما سوال باشد که دستگاههای تزریق پلاستیک چه مزیت هایی دارند؟ بد نیست که بدانید اصلی ترین و مهم ترین مزیتی که در مورد دستگاههای تزریق پلاستیک مطرح می شود این است که می توانند قطعات بسیار باکیفیت و ظریف را در نمونه های متفاوت در زمان خیلی کم تولید نمایند و البته با عنایت به سرعت عمل بالای این دستگاه ها نمی توان کار را بی اهمیت یا آسان جلوه داد چون که باید تمامی نکات لازم و ضروری در زمان کار با دستگاه رعایت شود تا به نتیجه مطلوب و دلخواه دست پیدا کنید. افزون بر آن باید دقت کرد که در تمامی مراحل برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تخصص و مهارت بالایی وجود داشته باشد اما به صورت کلی میتوان طرز کار تزریق پلاستیک را به چهار مرحله مجزا تقسیم بندی نمود که شامل آماده سازی دستگاه، تغذیه قالب، کاهش دما و مرحله نهایی است.
ساخت قالب تزریق پلاستیک
در کنار سرعت بالای تولید قطعات از روش تزریق پلاستیک میتوان اظهار داشت که در این روش برای ساخت قطعات تنوع طرح وجود دارد و میتوان شکل و طرح های مختلف را به این واسطه تولید نمود و همینطور کاهش اتلاف مواد و مقرون به صرفه بودن این روش از نظر نیروی کار از دیگر مزیت های روش تزریق پلاستیک به حساب می آید.
برای تزریق پلاستیک دستگاههای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند چونکه بعنوان یکی از بهترین و کاربردی ترین روش های قالب سازی پلاستیک محسوب می گردد. به صورت کلی دستگاه تزریق پلاستیک شامل دستگاه افقی و دستگاه عمودی می باشد. در زمان طراحی قالب توجه کردن به نوع دستگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چون که تا حد بسیار زیادی نوع طراحی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. محل قرار گرفتن قالب در دستگاه یا شیوه تزریق بسیار مهم می باشد چون که در طراحی قالب تاثیر بسیار بالایی خواهد گذاشت و به سادگی نباید از کنار این مورد رد شد معمولا به دو شیوه مارپیچی و پیستونی مواد به داخل قالب منتقل می شوند پس اگر بخواهیم از نظر سیستم انتقال مواد به انواع دستگاه اشاره نماییم باید دستگاه پیستونی و مارپیچی را در نظر بگیریم و از نظر حرکت صفحه متحرک انواع دستگاه به دستگاه جکی و دستگاه بازوی اشاره می کند چونکه در نظر گرفتن نوع حرکت صفحه متحرک دستگاه بعنوان یکی دیگر از نکات مهم به حساب می آید.
برای کسب و کارهایی که به تولید محصولات پلاستیکی مشغول هستند مشخص کردن هزینه ساخت تزریق پلاستیک بعنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش ها برای آنها به حساب می آید ولی مواد اولیه که در فرایند ساخت تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرند بعنوان یکی از اصلی ترین المان ها در تعیین هزینه ساخت تزریق پلاستیک به شمار می روند البته ماشینکاری و قیمت گذاری بعنوان عامل های دیگر هم شناخته می شوند که نقش بسزایی در تعیین قیمت ها دارند.
دستگاه تزریق پلاستیک
برای این که بتوانیم تمامی فرایندهای در رابطه با تزریق پلاستیک را به صورت صحیح انجام بدهیم باید یک دستگاه تزریق پلاستیک داشته باشیم چون که بدون وجود این دستگاه هیچ اقدامی نمی توان به صورت اصولی و دقیق انجام بگیرد. به صورت کلی به دو بخش اصلی تزریق و قالب گیری برای دستگاه تزریق پلاستیک وجود دارد که هر کدام از این قسمت ها خود دارای چند بخش دیگر می باشند و میتوان گفت اصلی ترین اجزایی که به بخش تزریق مرتبط هستند شامل موارد زیر است:
قسمت مارپیچی
نازل
بخش ورودی مواد اولیه
حرارت دهی و گرم کردن مواد اولیه
قالب گیری هم بعنوان یکی دیگر از بخش های تزریق پلاستیک به حساب می آید که در این قسمت مواد اولیه به شکل نهایی می رسند و با عنایت به شرایط مختلف خنک کردن آنها صورت می گیرد و قالب استخراج خواهد شد؛ البته با وجود سادگی این دستگاه بلکه دارای اجزای بسیار حساس است که حتما باید تحت شرایط خاص به کار خود ادامه بدهد و همینطور اصول دقیق برای آنها در نظر گرفته شود.
توجه داشته باشید که تزریق پلاستیک را میتوان بعنوان یک صنعت و نوپا معرفی نمود که با عنایت به پیشرفت های بسیار خوبی که در آن صورت گرفته صدمه بسیار کمتری نسبت به روش های دیگر به محیط زیست وارد خواهد شد و افرادی که بتوانند وارد این صنعت شوند و به شیوه صحیح به تزریق پلاستیک بپردازند به درآمد نسبتاً بالایی دست پیدا خواهند کرد؛ البته برای شروع این کار حتما به دستگاههای حرفه ای و خرید مواد اولیه گران قیمت نیاز است و در کنار آن استفاده از نیروی متخصص بعنوان یکی از اصلی ترین مواردی به حساب می آید که در هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.
تزریق پلاستیک رنجبر با استفاده از مدرن ترین دستگاه ها و مجهزترین ها تلاش کرده تا بتواند در حیطه ساخت و تولید قطعات مختلف به بالاترین کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن برسد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

About Author