پنجم اردیبهشت ماه با مهم ترین اخبار کرونا در استانها

ایرنا- جدید ترین آمار وزارت بهداشت حکایت از آن دارد که شمار مبتلایان، جانباختگان کرونا و شهرهای قرمز کاهشی شده که از مهم ترین علل آن میتوان به همه گیری واکسیناسیون عمومی، تلاش کادر درمان در مراقبت از بیماران و رعایت شیوه نامه های بهداشتی اشاره نمود.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، با اینکه در ایام اخیر آمارها کاهشی شده اما کارشناسان حوزه بهداشت و درمان همچنان معتقدند کرونا هنوز وجود دارد و احتمال بروز پیک جدید در آینده، دور از انتظار نخواهد بود.
تزریق دزهای تکمیلی واکسن، ماسک زدن، رعایت فاصله مناسب و شیوه نامه های بهداشتی همچنان تنها راهکارهای کنترل و پیشگیری از شیوع باردیگر کرونا است.
در زمان حاضر ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۸ شهرستان نارنجی، ۳۲۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
تازه ترین وضعیت کرونایی استان ها و میزان تزریق واکسن به جامعه هدف در خبرهای ذیل آمده است:
لرستان/ در استان لرستان با فوت یک نفر دیگر براثر کرونا شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسید. با شناسایی ۳۵ مبتلای جدید شمار مبتلایان هم در این استان به ۲۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسیده است.
اکنون شهرستان های پلدختر و خرم آباد در وضعیت نارنجی، ازنا، الیگودرز، بروجرد، چگنی، دلفان، سلسله، کوهدشت، رومشکان در وضعیت زرد و شهرستان دورود در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
ایلام/ طی شبانه روز گذشته کرونا در استان ایلام یک قربانی گرفت و مجموع فوت شدگان استان به یک هزار و ۲۵۰ نفر افزایش پیدا کرد. همینطور با شناسایی پنج مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته مجموع مبتلایان الان به ۷۹ هزار و ۴۳۱ نفر افزایش پیدا کرده است.
شهرستان دره شهر، بدره، سیروان و هلیلان در وضعیت نارنجی و ایلام، ایوان، چرداول، ملکشاهی، مهران، آبدانان، دهلران و چوار هم در وضعیت زرد قرار دارند.
زاهدان/ با ابتلای ۶نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان تابحال به ۱۶۹هزار و ۴۹۶نفر رسیده است.
همچنین در شبانه روز گذشته با فوت یک نفر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شمار درگذشتگان این بیماری به ۲ هزار و ۸۰۵ نفر رسید.
اردبیل / رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از تزریق ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۶۱۴ دُز واکسن نوبت اول دوم و دوم و سوم در این استان طی ۱۴ ماه گذشته اطلاع داد.
دکتر علی محمدیان اردی نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در استان اردبیل را ۹۹ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۵ هزار و ۲۷۳ دُز اعلام نمود.
همدان/ با مرگ یک بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان کرونا در این استان از آغاز شیوع این ویروس تابحال به سه هزار و ۳۳۳ نفر و با شناسایی ۴۳ بیمار بستری جدید مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا، شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان به ۲۱۱ نفر رسیده است.
تابحال سه میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۳۴ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) برای جامعه هدف در استان همدان تزریق شده است.
تمامی شهرستان های استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
گرگان/ بر اساس آمارهای اعلامی ۱۴۲ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری که ۴۳ نفرشان در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و حال ۱۷ نفر از آنان وخیم است که این آمار نسبت به روز گذشته در بخش بستری ۱۰ نفر کمتر، در بخش بستری مراقبت های ویژه یک نفر بیشتر و در بخش وخامت حال مبتلایان یک نفر کمتر شده است.
تابحال سه میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۴۹ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شد که از جمعیت حدود یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفری حائز شرایط، ۹۳.۸ درصد دُز اول را تزریق کردند.
خراسان شمالی/ با بستری ۴۱ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، هم اینک ۱۲۳ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند. همینطور در این بازه زمانی ۴۱ بیمار کووید ۱۹ در استان بستری و یک بیمار کرونایی هم فوت شد که با احتساب این یک نفر شمار جانباختگان این بیماری در استان به ۲ هزارو ۲۱۱ نفر رسید.
هم اینک افزون بر ۹۸ درصد جمعیت هدف استان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۶۰ درصد هم دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
براساس آخرین لیست رنگ بندی کرونایی شهرها پنج شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج و جاجرم در وضعیت نارنجی و شهرستان های مانه و سملقان، گرمه و رازوجرگلان هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

تازه ترین آمار وزارت بهداشت / فوت ۲۱ بیمار کرونایی دیگر
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نمود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خویش را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید، همینطور ۱۰۷۷ بیمار جدید هم شناسایی شد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام نمود: تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۱۶۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۳۶۹ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۲۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۵۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۶ هزار و ۸۴۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از روز گذشته تا امروز ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر مبنای معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۸۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۹۶۹ هزار و ۴۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، کرونا تابحال چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدید ترین نسخه جهش یافته این ویروس می باشد.

منبع:

About Author