وزیر بهداشت: مشکلی برای تامین دارو وجود ندارد

به گزارش فست فود باز ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلان اینکه ارز کافی برای دارو تامین شده است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی امسال حدود ۳ میلیارد دلار ارز به این وزارتخانه برای تامین دارو اختصاص داده و کمبود دارو نخواهیم داشت.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در حاشیه سفر استانی حضور رئیس جمهور به استان قزوین در جمع خبرنگاران اضافه کرد: وضعیت ارز دارو نسبت به سال قبل در وضعیت بهتری است و با هماهنگی هایی که با بانک ملی صورت گرفته و اعتباراتی که در این عرصه وجود دارد امسال مشکل خاصی در تامین دارو در کشور وجود نخواهد داشت.
عین اللهی بابیان این که درباب داروهای ضروری مشکلی در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: با تامین مواد اولیه و تولید دارو درباب قیمت دارو نیز شاهد افزایش شایان توجهی نخواهیم بود، همین طور با اقدامات انجام شده ۲۰۰ داروی جدید مجوز پوشش بیمه ای دریافت کرده اند که گامی مهم در راه پشتیبانی از مردم در تامین دارو می باشد.
وی اظهار داشت: همین طور طرح هایی برای تامین داروی بیماران مزمن بصورت پیک در حال اجراست و در تلاش می نماییم دارو بصورت آنلاین برای این افراد سفارش گیری و ارسال شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: میزان تخت های بیمارستانی در استان قزوین نسبت به جمعیت آن کمتر از متوسط کشوری است که با اجرای طرح های در نظر گرفته شده و استفاده از ظرفیت خیرین امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.
وی اظهار نمود: حدود ۸۰ پروژه بهداشتی با تامین اعتبارت لازم در قزوین اجرا می گردد و مشکلات در رابطه با تخت های بیمارستانی امشب در جلسه شورای اداری استان و با حضور رییس جمهور بررسی می شود.
رئیس جمهور و هیات همراه بعدازظهر امروز چهارشنبه در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم به قزوین سفر کرده است.
رییس جمهور قبل از این به ۱۹ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران، مشهد و البرز سفر کرده بود.
این سفر سومین سفر استانی آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۱ و بیستمین سفر وی در هشت ماه گذشته است.
منبع:

About Author