آغاز دور جدیدی از تستهای تشخیصی کرونا در پکن

فست فود باز: مقامات پکن، پایتخت چین، دور جدیدی از تست گیریِ گسترده کووید-۱۹ را آغاز و مسیرهای تردد اتوبوس و ایستگاه های متروی بیشتری را تعطیل کردند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، مقامات پکن دور جدیدی از تستهای گسترده کووید-۱۹ را از امروز (شنبه) آغاز و مسیرهای تردد اتوبوس و ایستگاه های مترو بیشتری را تعطیل کردند چونکه به دنبال پیشگیری از وقوع وضعیتی مشابه با آنچه در شانگهای رخ داد، هستند.
محدود کردن تردد و فعالیت افراد در شانگهای باعث ناامیدی ۲۵ میلیون ساکن آن شده و اعتراضاتی را در مورد مسائلی مانند نحوه دسترسی به مواد غذایی و مراقبت های پزشکی و همینطور کاهش میزان درآمد به دنبال داشته است. در صورتی که در هفته های اخیر بعضی از شهروندان شهر شانگهای اجازه تردد پیدا کرده اند بیشتر ساکنان هنوز نمی توانند مجتمع مسکونی خویش را ترک کنند.
موارد مبتلا شدن به کووید-۱۹ در شانگهای برای هشتمین روز متوالی کاسته شده و طبق اعلام مقامات محلی شیوع بیماری تحت کنترل قرار دارد و بنابراین بعضی از بیمارستان های موقت که برای درمان بیماران برگزار شده بود، تعطیل شدند. با این وجود زمان برگزاری آزمون ورودی دانشگاهها که قرار بود امروز برگزار شود، لغو شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات پکن هم در تلاش هستند تا با انجام تستهای تشخیصی گسترده و ممنوعیت عرضه خدمات در رستوران ها از افزایش انفجاری موارد مبتلا شدن مانند آنچه در شانگهای رخ داد، جلوگیری نمایند و بیشتر از ۶۰ ایستگاه مترو را تعطیل کردند.

About Author