رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران: نگران آبله میمونی نباشیم

به گزارش فست فود باز رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران اظهار داشت: بیماری آبله میمون شبیه آبله معمولی بوده و جای نگرانی نیست.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر ایرج خسرونیا روز سه شنبه در سی و دومین همایش متخصصان داخلی اضافه کرد: ویروس آبله میمونی شبیه آبله معمولی است ولی با خطر کمتر و نخستین بار در سال ۱۹۵۸ در میمون های آزمایشگاهی دیده شد و بنابراین نامش آبله میمون نهاده شد.

وی ادامه داد: کشورهای آفریقایی سالهاست که درگیر این بیماری هستند ولی اخیراً آمریکا و اروپا هم آلوده شده و باید منتظر باشیم به ایران هم بیاید و شاید آمده باشد.

وی اظهارداشت: در اصل بیشتر جوندگان حامل این ویروس هستند و علائم آن شبیه آنفلوانزا با تورم غدد لنفاوی است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه دوره نهفتگی آبله میمونی از پنج تا بیست و یک روز است، اظهار داشت: تب، لرز، درد عضلانی، خستگی از علائم بارز آبله میمون است؛ بثورات پوستی و خارش و ضایعات درد ناک در تمام بدن دیده می شود.

وی عنوان کرد: علل ناشناخته ای برای آن مطرح می کنند و شاید با سوش جدیدی روبرو می باشیم.

وی تصریح کرد: این بیماری حالا درمان خاصی ندارد ولی واکسیناسیون تا ۸۵ درصد از شیوع و وخامت آن جلوگیری می کند ازاین رو برای پیشگیری از شیوع آن باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

به قول خسرونیا، باید در نظر داشته باشیم اگر ویروس کرونا و آبله میمون دست به دست هم بدهند سوش جدیدی را می سازند که واکسن ها و داروهای فعلی تأثیری در پیشگیری از شیوع آن نخواهد داشت.
منبع:

About Author