رئیس سازمان غذا و دارو : هزینه اضافی برای داروهای زیر پوشش بیمه پرداخت نخواهد شد

به گزارش فست فود باز رئیس سازمان غذا و دارو به مردم اطمینان داد سال جاری نسبت به سال قبل هزینه اضافه ای را برای داروهای زیر پوشش بیمه پرداخت نخواهند کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا، بهرام دارایی روز سه شنبه در حاشیه دهمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در هتل المپیک در جمع خبرنگاران اضافه کرد: بر مبنای لایحه بودجه ۱۴۰۱ اصلاح قیمت را همراه با اصلاح پوشش بیمه انجام می دهیم، همزمان پوشش بیمه ای با قیمت جدید اعمال می شود و مردم هزینه اضافه ای را برای داروهایی که زیر پوشش بیمه است نسبت به سال ۱۴۰۰ پرداخت نخواهند کرد.

وی اظهارداشت: امکان دارد قیمت قفسه دارو تغییر کند، اما پرداختی مردم با بیمه افزایش نمی یابد که این روند انجام می شود. وقتی تورم ایجاد می شود برای همه کالاها اتفاق می افتد که دارو هم یکی از آنها است.

به گفته دارایی، این اصلاح قیمت به تداوم تولید و گسترش آن کمک می نماید و ارز مانند سال ۱۴۰۰ پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: این اصلاح قیمت مبتنی بر تورم است که بزودی انجام می شود، چونکه حدود سه ماه است که اصلاح قیمت نداشتیم و سیاست ما پشتیبانی از مردم و رفاه حال آنهاست.

دارایی تصریح کرد: کمبودهای دارویی هم به زودی برطرف می شود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

درصد زیادی از محصولات آرایشی و بهداشت قاچاق هستند
وی در پاسخ به وضعیت قاچاق فرآورده های آرایشی اظهارداشت: با منتقل شدن امورات آرایشی و بهداشتی در زمینه واردات و صادرات به وزارت صمت و ممنوع کردن واردات و عدم جوابگوی حوزه تولید، زمینه قاچاق این محصولات در کشور بوجود آمد.

دارایی افزود: عمده محصولاتی که در این عرصه در بازار ما هستند، امکان دارد از مسیر قاچاق بیایند و حتما باید این را اصلاح نماییم. پیشنهاداتی دادیم و از آنجاییکه سلامت این کالاها را باید تضمین نمود در این مورد مداخله می نماییم.

About Author