آغاز نخستین سمپوزیوم بین المللی جراحی پلاستیک بینی و صورت در کرمانشاه

نخستین سمپوزیوم بین المللی جراحی پلاستیک بینی و صورت به همت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و همکاری انجمن راینولوژی ایران روز چهارشنبه در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) شروع به کار کرد و تا روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ادامه دارد.
دبیر این سمینار در حاشیه برگزاری این رویداد و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری چنین رویدادی را معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان کرمانشاه دراین زمینه بیان کرد و اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادهایی می تواند گام بزرگی در آموزش متخصصان و دستیاران باشد و در عین حال کرمانشاه را به قطب علمی کشور دراین زمینه تبدیل کند.
دکتر «منوچهر فاضلی» با اشاره به این که در این سمینار ۲ روزه سه عمل جراحی زنده در اتاق عمل انجام می شود، اظهار داشت: انجام این سه عمل جراحی تحول اساسی در آموزش متخصصان گوش، حلق و بینی، دستیاران، جراحان پلاستیک و جراحان ترمیمی به وجود می آورد و استان کرمانشاه را که سالها درگیر جنگ تحمیلی و محرومیت های فراوان بود، به قطب علمی کشور تبدیل کند.
این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به این که این نخستین سمینار بین المللی است که با همکاری انجمن گوش، حلق و بینی ایران، انجمن راینولوژی ایران و با حضور جراحان پلاستیک ایران و اساتید برجسته کشوری در کرمانشاه برگزار می شود، اضافه کرد: خیلی از اساتید اتحادیه اروپا و آمریکا هم بصورت وبیناری در این رویداد هستند تا آخرین دستاوردهای علمی دراین زمینه و بوسیله تبادل تجربیات به سایرین منتقل شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پس از ظهر چهارشنبه، بامداد و پس از ظهر پنجشنبه را زمان انجام سه عمل جراحی زنده عنوان نمود و اظهار داشت: در این عمل ها که توسط اساتید برجسته انجام می شود، آخرین تکنولوژی ها و دستاوردهای علمی در جراحی پلاستیک، جراحی ترمیمی و اعصاب و در یک روش بین گروهی انجام می شود.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ بطور رسمی به بهره برداری رسید. این مجتمع بیمارستانی کار خودرا با ۵۱۵ تخت آغاز کرد و الان با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است.
اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان بصورت شبانه روزی در امتداد ارائه خدمات به مردم تلاش می کنند.
بیش از چهار هزار تخت بیمارستانی حالا در قالب ۱۹ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که مجتمع امام رضا یکی از بزرگترین بیمارستان های استان و منطقه غرب کشور است.
منبع:

About Author