فست فود باز: خراسان رضوی چند روزی می شود که بیماران و همراهان آنها از گرمای بیش از اندازه بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر به سبب از کار افتادن برخی از دستگاه های تامین سرمایش اعتراض جدی داشتند.

به جز هزینه های دارو و درمان گرمای هوا که مشکلات بیماران را دوچندان کرده، گرما و داغی هوا به احوال ناخوش آنها اضافه شده است. میزان گرما به حدی بوده که همراهان بیماران ناچار شده اند برای خود از منازلشان پنکه بیاورند.

در این اوضاع و احوال استاندار خراسان رضوی در مسافرت خود به این شهر برای بازدید از بلوک زایمانی به این بیمارستان رفت؛ هر چند او برنامه ای برای بازدید از دیگر بخش ها نداشت اما چند نفر از همراهان بیماران وقتی می فهمند استاندار وارد بیمارستان شده، می کوشند خودرا به او برسانند؛ عرق از سر و رویشان می ریزد به نشانه اعتراض از گرمای شدید فضای بیمارستان می خواهند پیگیر وضع موجود باشد.

استاندار به همراه فرماندار و مسئولان بهداشتی شهرستان وارد اورژانس می شوند، نخستین اتاق مورد بازدید قرار می گیرد همراهان بیماران همچنان درحال اعتراض هستند؛ این افراد اعتراض شدید خودرا علاوه بر نبود پزشک از گرمای شدید اتاق اعلام می کنند.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، با ابراز تاسف از وضع موجود ضمن وعده پیگیری به بیماران در زمان ترک بیمارستان برای حل این مشکل اولتیماتوم تعیین نمود.

وی اظهار داشت: این که بیماران برای رفع اشکال گرما پنکه بیاورند اصلا پذیرفتنی نیست. باید هرچه سریع تر پیگیری های لازم برای رفع اشکال موجود صورت گیرد. نباید به شکلی اقدام کنید که به یک باره تمام بیماران گرفتار مشکل شوند.

نظری با اعلان اینکه فرماندار کاشمر باید تا اختتام همین ماه نتیجه پیگیری های انجام شده برای رفع مشکلات سیستم سرمایشی بیمارستان را شخصا به خود من اعلام کند، اظهار نمود: بیماران نسبت به وضعیت بیمارستان اعتراضات جدی داشتند.

وی با انتقاد از صحبت مسئولان بهداشت و درمان شهرستان در خصوص این که هزینه هایی که صورت می گیرد از محل درآمدهاست، اظهار داشت: این چه حرفی است که می گویید هزینه ها از محل درآمدهاست. مردم کاری به درآمد ما ندارند.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: نباید با بیماران چنین رفتاری بشود؛ وقتی فردی مسئولیتی قبول می کند، باید بپذیرد و کار کند. این که بیماران در گرما باشند اصلا پذیرفتنی نیست.

وضعیت بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) اسف بار است

حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، در همین خصوص در گفت و گو با ایسنا وضعیت بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) این شهر را اسف بار توصیف کرد و اظهار داشت: نبود سرمایش مهم ترین انتقاد بیماران است. برای رفع مشکلات بهداشت و درمان باید دانشکده کاشمر به دانشگاه ارتقا یابد که به جد پیگیر این مساله هستیم.

قرار نیست وضع موجود را توجیه کنیم

در همین خصوص رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر نیز به ایسنا اظهار داشت: کمپرسورهای چیلرها از ۲ هفته قبل برای اورهال و تعمیرات اساسی به تهران ارسال شد.

محسن وظیفه دار هزینه اورهال چیلرها را حدود یک میلیارد تومان اعلام نمود و اضافه کرد: اکنون ۲ دستگاه از چیلرها فعال بوده و برای تامین سرمایش مورد نیاز بیمارستان از چند روز قبل در راه کانال های هوارسان کولرهای سلولزی قرار داده شده است.

وی اظهار داشت: آخرین کولر مورد نیاز در بخش اورژانس چند روز قبل نصب گردید. البته این اقدامات موقتی بوده و امیدواریم هر چه زودتر کمپرسورها تعمیر و در مدار قرار گیرد تا تمام چیلرها به تعداد ۵ دستگاه سرمایش بیمارستان را تامین نماید.

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر با اعلان اینکه قرار نیست وضع موجود را توجیه نماییم و بیماران حق دارند از وضع موجود گله مند باشند، اظهار نمود: در بعضی روزها گرمای شدید بیماران را بسیار آزار می دهد. ما تمام تلاش خودرا به کار گرفته ایم تا هر چه زودتر مشکل موجود رفع گردد.

بر اساس پیگیری های خبرنگار ایسنا کمپرسورهای چیلرهای بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) معیوب است. مسئولان بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان با اولتیماتوم استاندار برای رفع مشکلات تامین سرمایش بیمارستان به تکاپو افتاده اند اما زمانی که مشکلات اقتصادی و هزینه های دارو و درمان خود به دغدغه ای بزرگ برای خانواده ها تبدیل گشته، لازم است در این مسائل مدیریت بهتری صورت گیرد.

منبع:

About Author