سفارش سازمان جهانی بهداشت به خودداری از مصرف دو دارو برای درمان کرونا

فست فود باز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) سفارش کرد که از مصرف دو داروی فلووکسامین و کلشی سین برای درمان بیماری کووید-۱۹ خودداری کنید.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اخطار داده است که مردم نباید برای درمان نوع خفیف تا متوسط بیماری کووید-۱۹ ​​از داروهای کلشی سین و فلووکسامین استفاده کنند.
داروی ضد افسردگی فلووکسامین و داروی کلشی سین برای درمان نقرس معمولاً داروهای ارزان قیمتی هستند که بعنوان درمان های بالقوه بیماری کووید-۱۹ مورد توجه قرار گرفته اند. هرچند، طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت که توسط گروهی از متخصصان تهیه شده، آمده است شواهد کافی در خصوص این که این دو دارو روند درمان را بهبود می دهد، وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در گزارش این سازمان که بر مبنای داده های حاصل از سه بررسی تصادفی سازی شده و کنترل شده و با حضور بیشتر از ۲۰۰۰ بیمار تهیه شده، سفارش شده که داروی فلووکسامین فقط باید در آزمایش های بالینی استفاده گردد. همینطور این سازمان بر مبنای داده های هفت بررسی بالینی که حدودا ۱۶ هزار و ۵۰۰ بیمار را شامل می شود، سفارش کرده که اصلا از داروی کلشی سین استفاده نشود.

منبع:

About Author