فست فود باز: کارشناسان در یک مطالعه جدید که نتایج آن در مجله Nature Medicine منتشر گردید به برخی دیگر از نتایج کووید طولانی پی بردند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، نتایج این مطالعه نشان داد: کووید طولانی امکان دارد سبب ریزش مو، کاهش میل جنسی و همینطور مه مغزی شود.
بر مبنای تحقیقات جدید افراد مبتلا به کووید طولانی طیف وسیع تری از علایم همچون ریزش مو و همینطور احساس خستگی، مشکلات تنفسی و مه مغزی را نسبت به آنچه پیش از این تصور می شد، تجربه می کنند.
نتایج این بررسی حاکی از آن است: ۱۲ هفته بعد از عفونت اولیه بیمارانی که سابقه مبتلا شدن به کروناویروس را داشته اند در مقایسه با افرادی که سابقه مبتلا شدن به کووید-۱۹ را نداشته اند، بیشتر احتمال داشت ۶۲ علامت را گزارش کنند.
همینطور در این بررسی به گروههای جمعیتی و الگوهای رفتاری که به نظر نشان داده است چه افرادی در معرض افزایش ریسک مبتلا شدن به کووید طولانی هستند همچون زنان، جوانان، سیاه پوستان و سایر گروههای قومی اشاره شده است.
علاوه بر این، افراد دارای پیشینه اجتماعی-اقتصادی ضعیف، مصرف کنندگان سیگار، افراد دارای اضافه وزن یا چاق و همینطور افرادی که دارای طیف وسیعی از بیماری های زمینه ای بودند بیشتر با تداوم عوارض کووید طولانی مواجه بودند.
در این مطالعه متخصصان انگلیسی پرونده سلامت ۲.۴ میلیون نفر را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. داده ها در فاصله ژانویه ۲۰۲۰ و آوریل ۲۰۲۱ از ۴۸۶ هزار و ۱۴۹ نفر با سابقه قبلی کووید-۱۹ و ۱.۹ میلیون نفر بدون نشانه ای از بیماری جمع آوری شد.
با بررسی بیمارانی که احتیاج به بستری در بیمارستان پیدا نکردند، متخصصان الگوهایی از علایم کووید طولانی را یافتند که در گروه علایم تنفسی، سلامت روان و مشکلات شناختی قرار داشتند و سپس طیف وسیع تری از علایم را مشاهده نمودند که توسط بیمار گزارش شد.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، متخصصان دریافتند: شایع ترین علایم شامل از دست دادن حس بویایی، تنگی نفس، درد قفسه سینه و تب است. علایم دیگر شامل فراموشی، آپراکسی (ناتوانی در مهارتهای حرکتی)، بی اختیاری روده، کاهش میل جنسی، توهم و ورم اندام بود.

منبع:

About Author