وزیر بهداشت: تأمین نیروهای پزشکی و تخصصی باید بومی گزینی شود

به گزارش فست فود باز، کرمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تأمین نیروهای پزشکی و تخصصی باید بومی گزینی شود و سال جاری هم ۲۰ درصد از ظرفیت دانشگاه ها را به بومی ها اختصاص داده ایم تا بتوانند با دریافت تخصص در منطقه محل زندگی ماندگار و خدمت رسانی کنند.
دکتر بهرام عین الهی قبل از ظهر امروز ۲۱ مردادماه در جلسه شورای اداری انار در محل فرمانداری این شهرستان ضمن گرامی داشت شهدا بخصوص شهدای بخش سلامت اظهار نمود: ۴۳ سال است که ایران اسلامی در مقاومت به سر می برد؛ ۸ سال در دوران دفاع مقدس از بهترین جوانان ایران در جنگ با دشمن شهید شدند.
وی اضافه کرد: بعد از آن تحریم ها و محاصرات اقتصادی دشمن ضد ایران اجرا شد و تلاش دشمن در براندازی ایران اسلامی است امّا مردم و ملت ایران مقاومت می کنند که این مقاومت ستودنی است.
عین الهی بیان نمود: روز به روز این مقاومت در حال افزایش می باشد به صورتی که در حوزه های نظامی پزشکی و سلامت در بهترین موقعیت منطقه قرار داریم؛ که این قدرت در سایه شهدا و مقاومت به دست آمده است.
وزیر بهداشت افزود: کرونا برای همه جهانیان بروز کرد اما ایران اسلامی در این جنگ موفق عمل کرده و در ۶ سویه تابحال ۹۶ درصد ایرانی ها واکسن نوبت اول و ۸۶ درصد نوبت دوم را تزریق کردند در حالیکه در کشورهای پیشرفته آمریکا و اروپا روزانه بیشتر از ۵۰۰ نفر بر اثر این ویروس جان خویش را از دست می دهند.
عین الهی ضمن اشاره به این که در جنگ با کرونا ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در ایران تقدیم شد اضافه کرد: رویح ایثارگری در کشور وجود دارد و که جمهوری اسلامی را به مقصد می رساند.
وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که هنوز در جنگ اقتصادی قرار داریم همه باید نقشی در مقاومت ایفا نماییم.
وزیر بهداشت اظهار داشت: حضور دولت در مناطق مختلف کشور رفع مشکلات را در بر دارد، روال فعلی دولت در تخصیص اعتبارات و تصویب مصوبات به این شکل است که از پیش از سفر برنامه ریزی ها جهت رفع مشکلات توسط مسؤلان شهرستان ها با معاون اجرایی رئیس جمهور صورت می گیرد و تخصیص اعتبارات صورت می گیرد.
عین الهی ضمن اشاره به این که بودجه ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ولیعصر(ع) انار تخصیص و مصوب شده و پرداخت می شود اظهار داشت: تأمین نیروهای پزشکی و تخصصی باید بومی گزینی شود و سال جاری هم ۲۰ درصد از ظرفیت دانشگاه ها را به بومی ها اختصاص داده ایم تا بتوانند با دریافت تخصص در منطقه محل زندگی ماندگار و خدمت رسانی کنند.

منبع:

About Author