۱۷۵ هزار نمونه خون بندناف در کشور جمع آوری شد

به گزارش فست فود باز، مدیر دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی کشور اظهار داشت: ۱۷۵ هزار نمونه خون بندناف به منظور درمان بیماری هایی مانند تالاسمی و سرطان خون جمع آوری شد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، هادی جوشقانی روز پنجشنبه در جلسه بازآموزی و ارتقاء آموزشی کارشناسان بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی استان سمنان بیان نمود: نمونه خون بند ناف توانسته در درمان تالاسمی و سرطان خون مؤثر واقع شود و خانواده ها با تحویل خون ناف نوزاد خود به تضمین آینده فرزند خود کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه از میزان نمونه خون بند ناف جمع آوری و منجمد شده کشور یکهزار نمونه متعلق به استان سمنان است، اضافه کرد: نمایندگی خون بند ناف سمنان از سال ۹۲ خدمت رسانی می کند و اخیرا دفتر نمایندگی شهرستان شاهرود هم فعال گشته است.
مدیر دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی کشور با اشاره به اینکه از راه ذخیره سلول های بنیادی تابحال بیماری هایی با منشأ خون نظیر تالاسمی و سرطان خون درمان شد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح های تحقیقاتی درمان بیماری های فلج مغزی، CP و اوتیسم با سلول های بنیادی در حال انجام می باشد.
جوشقاتی اظهار داشت: فعالیت بانک خون بند ناف رویان در کشور از سال ۸۴ شروع شد و با ذخیره سلول های بنیادی تابحال بیماری های با منشا خون نظیر تالاسمی و سرطان خون درمان شده اند.
وی اضافه کرد: طرح های تحقیقاتی در مورد درمان فلج مغزی CP و اوتیسم با استفاده از سلول های بنیادی هم در مرحله کارآزمایی بالینی است و بزودی نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.
نمایندگی های دریافت خون بندناف در استان سمنان فعال است
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان بیان نمود: ذخیره سازی بالغ بر یک هزار نمونه خون بند ناف نوزادان در استان با ظرفیت درمان بیشتر از ۸۰ بیماری خونی و غیرخونی با استفاده از سلول های بنیادی انجام شده است.
علی منصفی راد ضمن اشاره به درمان بیماری های دارای صدمه سلولی از راه سلول های بنیادی، افزود: با وجود شرایط بحرانی انتشار کرونا در کشور، تعداد موارد ذخیره سازی خون بند ناف در سالجاری با رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بود.
وی ضمن اشاره به فعالیت ۹ ساله نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی در استان سمنان اشاره نمود و اضافه کرد: تا کنون بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ رجوع و بیشتر از یکهزار نمونه از استان سمنان در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی ذخیره سازی شده است.
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با تاکید بر این که خدمات ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در تمام شهرستان های استان عرضه می شود، افزود: با عنایت به برخورداری نمایندگی از نیروی مجرب در زمینه ژنتیک، مهم ترین وظیفه این نمایندگی اطلاع رسانی، جمع آوری، ارتباط خوب و مستمر با جامعه و ارسال نمونه خون بندناف خانواده های متقاضیان است.
منصفی راد تصریح کرد: عرضه مشاوره پزشکی و اطلاع رسانی در مورد کاربردها و مزایای سلول های بنیادی خون بندناف به مراجعان، برگزاری دوره های آموزشی پیرامون فواید ذخیره سازی خون بندناف برای مادران آبستن و زوجین، برگزاری جلسات توجیهی برای کارمندان ادارات دولتی و اطلاع رسانی از راه رسانه های جمعی و پخش بروشورهای آموزشی و عرضه خدمات مشاوره حضوری در تمامی مطب های زنان زایمان و مطب های رادیولوژی از مهم ترین اقدامات دفتر نمایندگی استان سمنان است.
وی افزود: امکان عرضه تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان فراهم است.
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اظهار داشت: عناوین نمایندگی برتر در کشور در سال ۹۷، مدیر نمایندگی خون بند ناف برتر کشور در سال ۹۵، بیشترین درصد رشد نمونه های منجمد شده در سال ۹۵ و بیشترین درصد رشد ثبت قراردادهای اینترنتی در کشور در سال ۹۸ توسط نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی استان کسب شد. /
منبع:

About Author