شناسایی روش درمانی جدید برای بیماری سرطان

فست فود باز: متخصصان انگلیسی به یک روش درمانی جدید برای بیماری سرطان دست پیدا کرده اند که می تواند برای بیمارانی کاربرد داشته باشد که روش های دیگر برای آنان بی فایده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، این روش می تواند از پیشرفت بیماری در بیمارانی که به ایمونوتراپی (ایمنی درمانی) مقاوم هستند، پیشگیری کند.
ایمونوتراپی از سیستم ایمنی برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می نماید و زمانیکه سایر گزینه های درمانی مانند جراحی، رادیوتراپی یا شیمی درمانی بی اثر باشد، می تواند جان بیماران را نجات دهد. با این وجود، این روش درمانی نمی تواند به همه بیماران کمک نماید و برخی تومورهای سرطانی در مقابل آن مقاوم میشوند.
اکنون متخصصان خون در انگلیس به یک درمان دو سویه دست پیدا کردند که ایمونوتراپی همراه با گوادسیتابین (guadecitabine) است. گوادسیتابین داروی آزمایشی جدید است که می تواند مقاومت سرطان در مقابل ایمونوتراپی را معکوس کند.
متخصصان دریافتند بیمارانی که انتظار می رفت بعد از به کار گرفتن تمام گزینه های درمانی جان خودرا از دست بدهند، مدت طولانی تری زنده ماندند.
ترکیب پمبرولیزوماب، یک داروی ایمونوتراپی، و گوادسیتابین، پیشرفت سرطان را در بیش از یک سوم بیمارانی که در مرحله اول آزمایشی حضور داشتند، متوقف کرد. نتایج این مطالعه در مجله ImmunoTherapy of Cancer انتشار یافته است.
به گزارش روزنامه گاردین، متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: این ترکیب دوگانه می تواند به یک سلاح جدید و موثر مقابل انواع مختلف سرطان تبدیل گردد.

منبع:

About Author