وزیر بهداشت: افزایش پایگاه های اورژانس کشور به ۲۰۰ پایگاه

به گزارش فست فود باز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلان اینکه اورژانس کشور موجب افتخار ماست، اظهار داشت: با شروع به کار و راه اندازی ۳۸ پایگاه اورژانس در کشور، تعداد این پایگاه ها به ۲۰۰ مورد بالا رفته است.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از پایگاه ها و ناوگان اورژانس کشور گفت: حالا ۲۵ هزار نیروی اورژانس در پایگاه های کشور فعالیت دارند و باید اظهار داشت که پرسنل این مجموعه همیشه در ایام تعطیل مشغول خدمت رسانی به مردم بوده و هستند.
وی با اعلان اینکه اورژانس کشور باید هوشمند شود، اشاره کرد: ما به سمت بهره برداری از فناوری های روز پیش رفته ایم و ارسال نوار قلبی مصدوم به مرکز درمانی کار بزرگی است.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اورژانس و خدمات آنان همچون انتقال بیماران از با اهمیت ترین خدمات وزارت بهداشت است. امروز که سربازان قهرمان اورژانس و ایران خودرو در کنار هم قرار گرفتند، باید اهتمام نماییم مملکت را به خودکفایی برسانیم.
عین اللهی اشاره کرد: امروز یک پایگاه اورژانس هوایی، یک آشیانه اورژانس هوایی، ۲۰ اتوبوس آمبولانس و ۵۶ دستگاه آمبولانس رونمایی گردید، البته یکی از نیازهای اساسی حالا کشور داشتن آمبولانس برای مناطق سخت گذر است.
مذاکره با وزیر بهداشت عراق برای اربعین
وی در ادامه با اعلان اینکه حماسه اربعین مقدمه ای برای ظهور امام عصر (عج) و سربازان ایشان است، گفت: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر مراسم اربعین حسینی امسال با همه توان و قوا کمک خواهدنمود و در این جهت روز گذشته با وزیر بهداشت کشور عراق مذاکره ای انجام شد.
عین اللهی اشاره کرد: امسال هم پرسنل اورژانس کشور همزمان با اربعین حسینی در خدمت زوار اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.
وی اضافه کرد: تحریم های ناجوانمردانه ای در وضعیت بیماری کرونا اعمال شد اما مردم اما در اوج تحریم ها مردانه ایستادند و امروز به سمت خودکفایی پیش می رویم.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، همزمان با نخستین روز از هفته دولت و با وزیر بهداشت در امتداد پشتیبانی از تولیدات داخلی، از ۵۶ دستگاه ون آمبولانس و ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس که توسط شرکت ایران خودرودیزل تولید شده، رونمایی گردید.
گفتنی است این تعداد آمبولانس به مناسبت مراسم اربعین در مرزهای ۸ گانه جمهوری اسلامی ایران مستقر و بعد از اختتام ماموریت، تحویل دانشگاه های علوم پزشکی می شود.

About Author