بیمارستان ولیعصرقائمشهر به دستگاه سونوگرافی پیشرفته قلب مجهز شد

به گزارش فست فود باز، رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) قائمشهر از مجهزشدن این بیمارستان تخصصی قلب مازندران به دستگاه سونوگرافی داخل عروق قلب آگاهی داد و اظهار داشت: استقرار این دستگاه باتوجه به شرایط بیمارستان ولیعصر به عنوان قطب درمانی تامین اجتماعی در استان مازندران نیازی فوری محسوب می شد.
یزدان اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اعلام این خبر اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی برای خرید و استقرار این دستگاه حدود ۲۰ میلیاردریال اعتبار صرف کرد تا خدماتدهی به بیماران این سازمان در بخش قلب تسهیل شود.
وی در تشریح کاربرد این دستگاه اظهار داشت: دستگاه سونوگرافی داخل عروق قلب در مواردی که به سبب تنگی عروق، مشاهده قطر رگ در آنژیوگرافی قابل مشاهده نیست، به کار می آید. در روش آنژیوگرافی بررسی رگ های کرونر قلب انجام شده و در صورت لزوم این تنگی ها توسط ” بالن ” و گذاشتن “استنت ” برطرف می شود.
رییس بیمارستان ولیعصر قائمشهر گفت: از آنجائیکه بررسی تنگی عروق توسط آنژیوگرافی یک کار سطحی طولی است، ممکنست اندازه گیری سطح مقطع تنگی کاملا دقیق نباشد و بر این استان دستگاه سونوگرافی می تواند سطح داخل رگ را به لحاظ مقدار تنگی و سطح مقطع محل تنگی و طول آن اندازه گیری نماید.
اکبری این مجموعه را قطب خدمات درمانی بیماریهای قلبی و عروقی سازمان تامین اجتماعی به پنج استان مازندران، گیلان، گلستان، سمنان وخراسان شمالی عنوان نمود، اظهار داشت: ماهانه در این مرکز فقط حدود ۷۰ بیمار مورد جراجی قلب قرار میگیرند که نشان دهنده حجم بالای مراجعات است.

افزایش جذب پزشکان فوق تخصص در بیمارستان ولیعصر
رییس بیمارستان ولیعصر قائمشهر با اشاره به حجم بالای مراجعات به ویژه از استان های دیگر افزایش کادر پزشکی را نیاز مجموعه دانست و اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها تا اختتام امسال پنج پزشک فوق تخصص قلب همچون اکومری، الکتروفیزیولوژیست و آنژیوگرافی در این بیمارستان شروع به کار خواهند کرد تا خدمات رسانی بیشتری به بیماران ارائه شود.
اکبری ابراز امیدواری کرد که بافعال شدن این رشته های فوق تخصصی در این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان در رده بالا همچون بیمارستان جراحی قلب شهید رجایی تهران، بتوانیم خدمات گسترده و تخصصی تر به مردم استانهای شمالی ارائه شود.
بیمارستان ولیعصر قائمشهر یکی از پنج بیمارستان ملکی تامین اجتماعی مازندران است که سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۴۸ بر می گردد و اکنون با در اختیار داشتن ۳۲۴ تخت بستری خدماتدهی به بیمه شدگان را بصورت رایگان انجام می دهد.
همچنین در سال ۱۳۹۴ بخش جراحی بیمارستان ولیعصر در قالب یک ساختمان دیگر همجوار با این بیمارستان فعالیت خودرا آغاز نموده است که این مرکز کانون مهمی برای انجام اقدامات درمانی قلبی بیماران شمرده می شود که علاوه بر آنژیوگرافی، استنت گذاری و گذاشتن بالن، درمان بیماران قلبی بصورت جراحی قلب باز در این مرکز به انجام می رسد.

منبع:

About Author