راه اندازی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، مرکزی سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار داشت: برای ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان شهید مدرس ساوه که درحال راه اندازی است نیاز به تامین مبلغی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است که انتظار میرود صنایع شهرستان با مشارکت خود روند راه اندازی را تسریع کنند.

محمود کریمی در گفت و گو با ایسنا به تشریح جزییات برگزاری اولین همایش صنایع مسئولیت پذیر در زمینه سلامت که به همت انجمن صاحبان صنایع و مدیران ساوه و مجمع خیرین سلامت در اتاق تجاری دفتر ساوه واقع در شهر صنعتی کاوه برگزار شد، پرداخت و اضافه کرد: این همایش در امتداد پاسخگویی اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی در زمینه سلامت با هدف ارتقای سلامت نیروی کار شاغل در صنایع و جمعیت کارگری انجام شد.

وی بیان کرد: در این جلسه نیازهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان ساوه به مدیران صنایع ارائه و مشکلات صنایع در زمینه سلامت بررسی و راهکارهای لازم برای برون رفت آن با همفکری و هم اندیشی برای تسهیل در روند تولید گرفته شد.

کریمی خواهان مسئولیت پذیری اجتماعی صنایع برای ارتقای فاکتورهای سلامت بمنظور بهبود در روند تولید شد و اضافه کرد: صنعتگران و فعالان اقتصادی در عرصه تولید شهرستان ساوه به ویژه گروه صنعتی شیشه کاوه و گروه میهن که بیشترین مشارکت را در تامین نیازها و کمبودهای حوزه سلامت داشتند، در سال قبل بیش از ۸۰ میلیارد تومان کمک نقدی برای راه اندازی ابنیه حوزه بهداشتی و درمانی اهدا کردند.

وی بیان کرد: برای ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان شهید مدرس ساوه که درحال راه اندازی است نیاز به تامین مبلغی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است که انتظار می رود صنایع شهرستان با مشارکت خود روند راه اندازی را تسریع کنند.

دبیر انجمن مدیران صنایع ساوه نیز به ایسنا اظهار داشت: برگزاری این همایش با حضور تعدادی از مدیران صنایع و متولیان حوزه سلامت شهرستان با هدف قدردانی از مشارکت صاحبان صنایع در زمینه سلامت انجام شده که علاوه بر مسئولیت اجتماعی که در عرصه تولید و صنعت دارند در خدمت به سیستم سلامت نیز مشارکت فعالانه دارند.

سعید رضوانی اضافه کرد: در انجمن مدیران صنایع و اتاق تجاری دفتر ساوه سعی شده است تا تعامل مطلوبی با حوزه سلامت در برآوردن قسمتی از نیازها صورت گیرد. با توجه به این که ساوه قطب صنعتی کشور با فعالیت بزرگترین شهر صنعتی ایران شمرده می شود، اهتمام جدی برای تسهیل و بهبود در روند تولید وجود داشته تا شرایطی بوجود آید که پروسه تولید با برخورداری از فاکتورهای توسعه ای صورت گیرد.

وی خواهان اعمال سیاست های تشویقی از طرف دولت برای صنایع بمنظور مشارکت حداکثری در زمینه سلامت شد و بیان کرد: پیشنهاد می شود در امتداد توسعه سرمایه گذاری صنعت و تشویق صاحبان صنایع بمنظور مشارکت حداکثری در برطرف نمودن کمبودها و نیازهای حوزه سلامت سازوکاری فراهم گردد تا صنایع از مشوق های مالیاتی بیشتری برخوردار شوند.

رضوانی اشاره کرد: به هر میزان که تشویق ها به نحو موثرتری از صنایع صورت گیرد اساسا مشارکت ها توسعه پیدا کرده و کمک خواهدنمود که زمینه های سلامت در جامعه برقرار شود. صنایع از وزارت بهداشت انتظار دارند که جهت تسهیل امور مساعدت کنند چونکه مدیران صنایع با چالش های فراوانی مواجهند و برطرف شدن آن نیازمند همدلی و هم افزایی بیشتر است.

مدیر دپارتمان گروه صنعتی شیشه کاوه نیز اظهار داشت: این مجموعه تولیدی و صنعتی با ایجاد اشتغال برای افزون بر پنج هزار نفر در چند واحد تولیدی ساوه در کنار کارآفرینی و اشتغال با تولید محصولات متنوع و مختلف به مسئولیت اجتماعی خود در زمینه امور عام المنفعه خصوصاً در زمینه سلامت واقف است.

جمشید رحیمی اضافه کرد: در کنار هر واحد تولیدی که توسط گروه صنعتی شیشه کاوه در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده یک اقدام عام المنفعه در ارتقای فاکتورهای بهداشتی و درمانی و حوزه آموزش انجام شده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی چندین آموزشگاه، راه اندازی اورژانس بیمارستان شهید مدرس، مشارکت در ساخت پردیس دانشکده علوم پزشکی ساوه و کمک به تجهیز و ارتقای هتلینگ حوزه درمانی شهرستان ساوه قسمتی از امور عام المنفعه ای است که توسط گروه صنعتی شیشه انجام شده است.

در این همایش که با حضور مقامات وزارت بهداشت از اداره کل خیرین و موسسات خیریه سلامت این وزارتخانه و همین طور مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت همراه بود از حاج ابراهیم عسگریان موسس و رییس هیات مدیره گروه صنعتی شیشه کاوه با اهدای لوح تقدیر با امضای وزیر بهداشت به عنوان خیر شاخص حوزه سلامت و نیز عباس اقبالیون مدیر عامل شرکت سپیدگچ تجلیل بعمل آمد.

منبع:

About Author