قرنطینه محلی در اوگاندا برای جلوگیری از شیوع ابولا

فست فود باز: مقامات اوگاندا روز گذشته (شنبه) به عنوان قسمتی از تلاش ها برای جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی ابولا، سفر را در دو منطقه در این کشور ممنوع کردند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، این محدودیت توسط رییس جمهوری این کشور اعلام شده و به این معنا است که شهروندان، مجاز به ورود یا خروج به/از دو منطقه مشخص شده با وسایل شخصی یا عمومی نیستند.
بگفته رییس جمهوری این کشور، دستور بسته شدن موقتِ کلیه اماکن تفریحی و همین طور عبادتگاه ها نیز صادر گردیده است و تدفین مردگان در این مناطق مانند شرایطی که در دوران همه گیری کرونا وجود داشت، باید تحت نظارت مقامات بهداشتی باشد.
طبق گزارش ها، این محدودیت ها دستکم به مدت ۲۱ روز ادامه می یابد.
رییس جمهوری اوگاندا در این زمینه اظهار داشت: این اقدامات موقتی و برای کنترل شیوع ابولا هستند.
بیماری ابولا از تاریخ ۲۰ سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۲) تا حالا ۵۸ نفر را در اوگاندا آلوده کرده و دستکم ۱۹ نفر همچون چهار کارمند بهداشت نیز بر اثر مبتلاشدن به این بیماری در این کشور جان خودرا از دست داده اند.
مقامات بهداشتی اوگاندا در زمان شروع شیوع این بیماری در این کشور که ماه آگوست بوده، ضعیف عمل کردند و این بیماری توانسته گسترش یابد.
بگفته مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای آفریقا، مقامات بهداشتی اوگاندا بیش از ۱۱۰۰ تماس با بیماران شناخته شده ابولا را ثبت کرده اند.
ابولا که بصورت یک تب خونریزی دهنده ویروسی ظاهر می شود، در ابتدا می تواند به سختی قابل تشخیص باشد برای اینکه تب از علایم بیماری مالاریا نیز هست.
به گزارش آسوشیتدپرس، این بیماری بوسیله تماس با مایعات پیکر شخص آلوده یا مواد آلوده به این عفونت ویروسی منتقل می شود و علایم آن نیز شامل تب، استفراغ، اسهال، درد عضلانی و گاهی خونریزی داخلی و خارجی است.

منبع:

About Author