تفاوت های علائم بیماری آنفلوآنزا با کرونا

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، یک پزشک داخلی ضمن اشاره به شباهت ها و تفاوت های علائم مبتلاشدن به کرونا و انفلوآنزا اظهار داشت: دوره نهفتگی کرونا نسبت به آنفلوآنزا طولانی تر بوده و مسری تر است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر بهاره شاطری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و پزشک داخلی، واکسیناسیون را از راه های پیش گیری از آنفولانزا خصوصاً برای گروههای پرخطر دانست و اظهار داشت: علایم تزریق این واکسن تا حدی شبیه به علایم آنفولانزاست و ممکنست تب و بدن درد خفیفی در فرد به وجود آید که با مصرف استامینوفن برطرف می شود که این علایم قابل سرایت به دیگر افراد نیست.
این پزشک داخلی با اعلان اینکه همه گروههای سنی می توانند این واکسن را دریافت نمایند، اضافه کرد: در بعضی افراد به سبب آنکه در گروههای پرخطر قرار می گیرند، تزریق واکسن اولویت بیشتری دارد.
وی ضمن اشاره به زمان طلایی تزریق این واکسن بیان کرد: بهترین فرصت تزریق این واکسن شهریور ماه تا اوایل پاییز است.
وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، اظهار داشت: افرادی که علایم دارند بهتر است بعد از بهبودی علایم، واکسن را تزریق کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد شباهت ها و تفاوت های آنفولانزا و کرونا تصریح کرد: هر دو بیماری تنفسی هستند و علائمی مانند تب، گلودرد، سرفه، گرفتگی و آبریزش بینی، بدن درد، علایم گوارشی در هر دو بیماری دیده می شود.
وی اظهار داشت: تنگی نفس، از دست دادن بویایی و چشایی و ضایعات پوستی درصد مبتلاشدن به کرونا را تا حد زیادی بالا می برد که در آنفولانزا نادر است مگر آنکه بیمار گرفتار ذات الریه شود. همین طور دوره نهفتگی کرونا طولانی تر بوده و مسری تر است.

منبع:

About Author