فست فود باز: به گزارش فست فود باز، با سرد شدن هوا و بخصوص بعد از تجربه نسبتا طولانی همه گیری کرونا در سرتاسر جهان برای خیلی از ما تقویت ایمنی بدن بیشتر از هر زمان دیگری مهم شده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، متخصصان می گویند: خوشبختانه راه تقویت سیستم ایمنی بدن نه پرخرج است و نه پیچیده.
آنها تاکید دارند که بهترین سفارش برای تقویت سیستم ایمنی بدن، انتخاب مواد غذایی مناسب در کنار سبک زندگی سالم می باشد.
به گزارش نشریه پزشکی “اِوری دی هلث”، گیاهان و ادویه ها برای قرن ها در نقاط مختلف دنیا بعنوان دارو مورد استفاده قرار گرفته اند و می توانند یکی از قوی ترین ابزارهای غذایی برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن باشند.
زردچوبه
این ادویه با سابقه طولانی استفاده در طب هند باستان بعنوان درمانی برای شرایط التهابی، بسیار مفید می باشد. استرس اکسیداتیو، یک پدیده ناشی از عدم تعادل بین رادیکال های آزاد (مولکول های ناپایدار که اغلب توسط آلاینده های محیطی ایجاد می شود) و آنتی اکسیدان ها (مولکول هایی که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند) است. کورکومین، ترکیب فعال اولیه در زردچوبه، خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی قدرتمندی دارد و نشانگرهای استرس اکسیداتیو را بهبود می بخشد. زردچوبه در حضور برخی چربی ها و همینطور “پیپرین”، ترکیب موجود در فلفل سیاه، بهتر جذب می شود.
زنجبیل
قرن هاست که مردم برای درمان سردرد، سرماخوردگی، حالت تهوع و استفراغ به این ادویه گرم روی آورده اند. در مطالعه ای که در مجله تخصصی “اتنوفارماکولوژی” انتشار یافت، مصرف زنجبیلِ تازه به مبارزه با ویروس سین سیشیال تنفسی انسانی (RSV)، نوعی ویروس تنفسی رایج که علایم خفیف و شبیه سرماخوردگی ایجاد می کند، کمک می نماید. ترکیبات موجود در زنجبیل معروف به “جینجرول” و “شوگاول”، خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و ضد درد از خود نشان داده اند و این ترکیب ها به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کنند.
دارچین
مطالعات تغذیه ای همینطور نشان داده اند که دارچین دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار زیادی است. این ادویه فواید ضدقارچ، ضدباکتری و ضدالتهابی دارد. “سینام آلدهید”، یکی از ترکیبات فعال اولیه موجود در دارچین است که اثرات ضدالتهابی قوی دارد. این ترکیب امکان دارد از رشد باکتری “لیستریا” جلوگیری نماید.
فلفل قرمز
شاید شما “پاپریکا” (فلفل قرمز) را با سلامت سیستم ایمنی مرتبط نکنید اما این ادویه سرشار از ترکیبات مفیدی مانند ویتامین C و A است. ویتامین C (اسید اسکوربیک) یک آنتی اکسیدان است که به حفاظت از بدن در مقابل رادیکال های آزاد، کمک می نماید. بر مبنای یک مقاله تحقیقاتی انتشار یافته در نشریه “نوتری ینتز”، این ویتامین همینطور به حفظ سلامت سلول های ایمنی شما کمک می نماید. درهمین حال، ویتامین A به تنظیم پاسخ های ایمنی کمک می نماید. به علاوه “کپسایسین”، ترکیبی که تندی فلفل از آن ناشی می شود هم می تواند درد و التهاب را تسکین دهد.

منبع:

About Author