به گزارش فست فود باز، گاهی مشاهده می شود که برخی افراد برای رهایی از اضافه وزن، به دنبال رژیم هایی هستند که سریع وزن شان کاهش یابد؛ در حالیکه چنین رژیم هایی می تواند خطراتی برای سلامت فرد داشته باشد.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، روش های مختلفی برای کاهش وزن بصورت حتی مستند وجود دارد که گاهی توسط افراد خاص یا گروههای خاصی ارائه می شود، اما دلیل بر این نسیت که تمام این رژیم ها صحیح هستند.

رژیم های کاهش وزن به چند دسته تقسیم می شوند؛ در رژیم های خیلی کم کالری که در مواردی نادر، بیمار تحت نظر و حتی در حالت بستری به ناچار تحت این رژیم قرار می گیرد، میزان کالری دریافتی فرد بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ کیلو کالری است. اینگونه رژیم ها بطور معمول خطر ایجاد سنگ کیسه صفرا، ریزش مو و مشکلات پوستی و گوارشی، افسردگی، عصبانیت و کمبود مواد مغذی و ریزمغذی ها را به همراه دارد. این رژیم ها در طولانی مدت هم موثر نیستند و در کوتاه مدت به دلیلهای خاصی که خطری برای بیمار وجود دارد، ممکنست تجویز شود.

دسته دیگر رژیم های کم کربوهیدرات بوده که در آن مصرف کربوهیدرات در برنامه غذایی روزانه فرد کمتر از ۲۵ گرم است. رژیم های نامتعادل دیگری نیز داریم که خیلی کم چربی هستند و فرد بین صفر تا ۱۹ درصد انرژی را از چربی می گیرد. در صورتیکه در مواقع عادی میزان دریافت چربی را تا ۳۰ درصد پیش بینی می کنند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بدین سبب برای کاهش وزن همانطور که یک شبه گرفتار اضافه وزن نشده ایم، باید در این راه صبر و اراده داشت و آهسته و پیوسته مبادرت به کاهش وزن کرد.

منبع:

About Author