سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان خبر داد: پرداخت بیش از ۲ میلیارد به بیماران خاص و صعب العلاج در لرستان

فست فود باز: فست فود باز: لرستان سرپرست اداره کل بیمه سلامت لرستان از پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در دو ماه گذشته به بیماران خاص و صعب العلاج در استان آگاهی داد.
محسن اسدبیگی بیست و نهم آذرماه، در جلسه هم اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران خاص و صعب العلاج، اظهار داشت: در دو ماه گذشته هزینه ای بیش از دو میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان به این بیماران در استان پرداخت شده است.
وی افزود: تا پایان وقت اداری بیست و هشتم آذرماه ۲۰ هزار و ۶۴ نفر در کشور درخواست پشتیبانی از صندوق بیماران خاص و صعب العلاج را داشته اند که در لرستان حدود ۵۹۶۱ نفر ثبت نام کرده اند.
اسدبیگی با اشاره به این که پنج جلسه کمیته استانی و دو جلسه کارگروه استانی برگزار شده است، بیان کرد: تابحال بیش از ۱۰۰ پرونده به مبلغ ۹۱۰ میلیون تومان در کمیته و کارگروه استانی صندوق جدید بیماران خاص و صعب العلاج مورد تأیید و تصویب قرار گرفته است.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت لرستان با اشاره به این که صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج جهت رفع مشکلات این بیماران تشکیل شده، اظهار داشت: در استان با همکاری این اداره کل، دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی در کوشش برای پشتیبانی از این صندوق و کمک به بیماران هستیم.
وی با اشاره به این که هم اکنون افرادی که مبتلا به بیماریهای تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز صفاقی، همودیالیز، موکوپلی ساکارید، بال پروانه ای، SMA نوع ۱، SMA نوع ۲، SMA نوع ۳، سیستیک فیبروزیس، اوتیسم، سرطان، قلبی عروقی – سکته مغزی، پیوند سلول های بنیادی خونساز، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب، پیوند پانکراس، پیوند روده، پیوند ریه و بیماریهای روانی مزمن هستند، می توانند جهت دریافت هزینه از حمایت های بسته خدمتی بهره مند شوند، اشاره کرد: بیماران خاص و صعب العلاج می توانند جهت تشکیل پرونده دریافت هزینه درمان با در دست داشتن گواهی پزشک معالج، کپی کارت ملی، مدارک مثبته مربوط به بیماری، اصل صورتحساب یا فاکتور هزینه، شماره شبا سرپرست خانوار به یکی از دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان مراجعه کنند.
اسدبیگی با اشاره به این که ۱۶۹۸ نفر بیماران خاص در استان تحت پوشش قرار دارند، عنوان کرد: ۱۴۲ نفر بیماری تالاسمی، ۴۰۵ نفر بیماری همودیالیز، ۲۲۰ نفر بیماری پیوند و ۹۱۵ نفر با بیماری ام اس از بیماران خاص تحت پوشش قرار دارند.

منبع:

About Author