با حضور وزیر بهداشت؛ راه اندازی نخستین مرکز ناباروری سطح ۲ کشور در کاشمر

فست فود باز: خراسان رضوی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین مرکز ناباروری سطح ۲ کشور در کاشمر راه اندازی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکم دیماه در مراسم افتتاح نخستین مرکز ناباروری سطح ۲ کشور در کاشمر اظهار داشت: این مرکز جزو یکی از پیشرفته ترین مراکز درمان ناباروری کشور است.

دکتر بهرام عین اللهی با اعلان اینکه تا حالا در دولت سیزدهم ۴۰ مرکز درمان ناباروری در کشور به وجود آمده است، اشاره کرد: تا به امروز ۸۰۰ فرد نابارور در منطقه ترشیز شامل شهرستانهای کاشمر و خلیل آباد و بردسکن و کوهسرخ شناسایی شده و برای ۱۵ نفر نیز تشکیل پرونده شده است.

ایران ۴ میلیون زوج نابارور دارد

وی از وجود چهار میلیون زوج نابارور در کشور آگاهی داد و اشاره کرد: بااینکه هزینه های درمان ناباروری بالاست و بسیاری توان پرداخت آنرا ندارند اما خوشبختانه ۹۰ درصد هزینه های درمان را بیمه ها پوشش می دهد و ۱۰ درصد دیگر را هم اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کمک کنند، آمادگی داریم آنرا هم برداریم و درمان بطور کاملا رایگان صورت گیرد.

عین الهی اظهار داشت: برنامه داریم که در بیشتر درمانگاه ها طب سنتی را داشته باشیم، در درمان بیماریها طب سنتی بسیار می تواند کمک نماید.

وی با اشاره به این که شهرستان کاشمر در زمینه درمان و پزشکی استعدادهای بسیار خوبی در سطح خراسان رضوی دارد، اضافه کرد: متاسفانه به سبب سیاست های غلطی که قبلا وجود داشته است، کشور به سمت سالمندی حرکت می کند.

کشور در وضعیت بحرانی

وزیر بهداشت با اعلان اینکه با کاهش رشد فرزندآوری از چهار به ۱.۲ یک وضعیت بحرانی در کشور به وجود آمده است، اشاره کرد: هفت سال فرصت داریم که از سالمند شدن کشور جلوگیری نماییم و کشور را به سمت جوانی سوق دهیم.

وی با اعلان اینکه کشوری می تواند فعال باشد که جوانان فعالی داشته باشد و اگر به سمت سالمندی برود، برای آن کشور پرخطر است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی قانون جوانی جمعیت را تصویب کرده و تکالیفی نیز برای دستگاه های ذیربط تعیین کرده است.

عین اللهی با اذعان به این که ۶۰درصد تکالیف قانون جوانی جمعیت مربوط به وزارت بهداشت است، اشاره کرد: کرد: در دولت سیزدهم نیز قرارگاه جوانی جمعیت را با فرماندهی وزیر بهداشت در دولت سیزدهم ایجاد کردیم؛ بطوریکه تا حالا با برگزاری ۱۵ جلسه، فعالیت ها و مصوبات خوبی برای ایجاد جوانی انجام شده است.

وی در همین خصوص ایجاد مراکز درمان ناباروری را یکی راهکارهای حرکت به سمت جوانی جمعیت دانست و بیان کرد: خوشحالیم که امروز مرکز درمان ناباروری سطح ۲ کشور در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر راه اندازی شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که تا حالا ۴۰ مرکز درمان ناباروری در سطح کشور افتتاح شده است، اظهار داشت: مرکز کاشمر دارای یک خاصیت هایی است که می تواند در سطح خوبی خدمات عرضه نماید.

وی اظهار داشت: هرچند خیلی از عزیزان به خاطر هزینه ها نمی توانستند ناباروری خودرا درمان کنند اما در این مرکز تا ۹۰ درصد هزینه ها توسط بیمه ها پرداخت می شود.

توزیع ۴ میلیون آنتی بیوتیک در کشور از هفته آینده

عین الهی در ادامه درباب ذخایر دارویی وزارت بهداشت و درمان در کشور اظهار داشت: در امتداد افزایش ذخایر دارویی کشور کوشش های بسیار شده بطوریکه در شهریورماه این ذخایر حدود ۳۳ درصد بودند که حالا به ۵۸ درصد معادل ۲ برابر بالا رفته و امیدواریم تا دو ماه آتی به ۱۰۰ درصد برسد.

وی بیان کرد: امیدواریم تا ۶ ماه ذخایر دارویی را بتوانیم تامین نماییم البته منابعی برای این کار لازم داریم که شب گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار موضوع عنوان شد، امیدواریم ذخایر را به حدی برسانیم که همیشه بتوانیم دارو به اندازه نیاز مردم تامین نماییم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که در حوزه تامین دارو مشکلی در کشور نداریم، اظهار داشت: از روز شنبه هفته آتی، سوم آذر، توزیع چهار میلیون آنتی بیوتیک در کشور شروع می شود.

شناسایی ۷۳۶ زوج نابارور در کاشمر

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر در این مراسم اظهار داشت: این مرکزمی تواند به جمعیتی بیش از ۳۲۰ هزار نفری شهرستان کاشمر و منطقه ترشیز بصورت مستقیم و دیگر شهرهای خراسان رضوی بطور غیر مستقیم خدمات عرضه نماید.

حسن مکارم با اعلان اینکه برای تجهیز این مرکز ۳۰ میلیاردریال هزینه شده است، تاکید کرد: بااینکه این مرکز هم اکنون در بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر به راه افتاده است، اما بدنبال این هستیم ساختمان اختصاصی این مرکز را راه اندازی نماییم.

وی همین طور با اشاره به شناسایی ۷۳۶ زوج نابارور در منطقه ترشیز اظهار داشت: طی یک هفته اخیر ۱۵ زوج نابارور به این مرکز مراجعه و پذیرش شدند.

وی با اذعان به این که خدمات سطح ۲ در این مرکز انجام و سپس برای بهره مندی از خدمات سطح سه به مشهد معرفی می گردند، اشاره کرد: این که ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری توسط بیمه پرداخت می شود، مشوق خوبی برای درمان ناباروری در زوج هاست.

بازدید از بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی، بخش های مختلف ۲ بیمارستان و بلوک زایمانی و دانشکده پرستاری نیز همچون برنامه های سفر وزیر بهداشت به کاشمر است.

منبع:

About Author