به گزارش فست فود باز، به غیر از گذر زمان، عوامل دیگری وجود دارند که می توانند منجر به صدمه های پوستی شده و سبب ظهور لکه ها، تحریکات و چین و چروک ها شوند؛ البته هرچند در این میان افزایش سن سهم بسزایی در چروک شدن پوست دارد، اما میتوان با راهکارهای تغذیه ای این تغییر را یا به تاخیر انداخت یا با شدت کمتری آنرا تجربه نمود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، روش ها، درمان ها و مداخلات زیادی برای کاهش یا از بین بردن علایم پیری پوست وجود دارد. در این میان نقش غذا را نباید از نظر دور داشت. غذا اهمیت ویژه ای در همه جنبه های سلامت بویژه سلامت پوست دارد.
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، سالم ترین انتخابهای غذایی برای جوان نگه داشتن پوست و رفع چروک های صورت شامل موارد زیر است:
_ ماهی: ماهی های آب های سرد مانند قزل آلا، ساردین، سالمون و… منابع خوبی از پروتئین هستند که نقش مهمی در حفظ و بازسازی سلامت پوست ایفا می کنند. سفارش می شود که در رژیم غذایی هفتگی خود، مصرف ۳ وعده ماهی را فراموش نکنید.
_ روغن زیتون: از سالم ترین چربی های غیر اشباع و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین ها و سایر مواد مغذی است. روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است که به آبرسانی به پوست کمک کرده و چین و چروک های پوستی را از بین می برد.
_ سبزی شاهی: دارای سطح بالایی از پتاسیم است که با اسیدتیه بدن مقابله می کند و نقش مهمی در خالص سازی خون دارد. ازاین رو این سبزی می تواند یک ابزار عالی برای مبارزه با مشکلات پوستی از قبیل بثورات، اگزما، آکنه، عفونت ها و چین و چروک زودرس محسوب شود.
_ زردچوبه: یکی از بهترین انتخابهای غذایی جهت کمک به از بین بردن چین و چروک های پوستی و همینطور رفع التهاب است. این ادویه همینطور به افزایش سطح آنزیم گلوتاتیون-S-ترانسفراز در خون کمک می نماید. این آنزیم نقش مهمی در سم زدایی، حفظ شفافیت پوست و سلامت آن دارد.
_ زغال اخته: غنی از آنتی اکسیدان هایی برای از بین بردن چین و چروک ها، پیشگیری از پیری زودرس پوست و حفظ انعطاف پذیری پوست است.
_ شکلات تیره: کاکائو از اثرات مضر خورشید محافظت می کند و در نتیجه از پیری زودرس آن جلوگیری می کند. شکلات تیره دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها است و نقش مهمی در مراقبت از سیستم قلب و عروق و کاهش خطر مبتلا شدن به آترواسکلروز دارد.
_ نارگیل: مصرف نارگیل سبب تقویت بافت همبند پوست شده و سبب می شود پوستی صاف، قوی و انعطاف پذیر داشته باشید. روغن نارگیل را می توانید به صورت مستقیم روی پوستتان قرار داده و بر روی چروک ها آنرا ماساژ دهید.
_ آووکادو: به علت سطح بالای اسید اولئیک موجود در آن، سبب بازسازی صدمه های پوستی می شود. پوره آووکادو را می توانید به صورت مستقیم روی پوستتان قرار دهید.
_ ماست: محصولات پروبیوتیک به تنظیم پاسخ سیستم ایمنی بدن کمک می نماید ضمن اینکه منجر به کاهش التهاب بدن و در نتیجه پیشگیری از آکنه و رفع چین و چروک های پوستی می شود.

منبع:

About Author