به گزارش فست فود باز، عربستان درحالی محدودیت های کرونا را برای سفر حج تمتع ملغا کرده بود که اینک، وزارت حج این کشور، از اجبار تزریق سه نوع واکسن برای حضور در مناسک حج اطلاع داده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، روزنامه چاپ عربستان سعودی گازت به نقل از وزارت حج و عمره عربستان نوشته است واکسیناسیون کووید ۱۹، همچنان شرط انجام حج است.
وزارت حج و عمره عربستان تایید کرد: زائرانی که مایل به ادای حج سال جاری (۱۴۴۴ هجری قمری/ ۱۴۰۲ خورشیدی) هستند مکلفند تمام دُزهای واکسیناسیون کووید-۱۹ را تکمیل کنند.
این وزارت خانه همینطور اعلام نمود: زائرین حج سال جاری (۱۴۴۴ هجری قمری) هم باید واکسن مننژیت و واکسن آنفلوآنزای فصلی را دریافت نمایند.
بنابر اظهارات مقامات وزارت حج و عمره عربستان، الزامات بهداشتی برای انجام مناسک حج شامل مبتلا نبودن زائر به بیماری های مزمن و حاد یا بیماری های عفونی است.
توفیق الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان در عین حال خاطرنشان کرد که این کشور بعد از سه سال محدودیت برای پیشگیری از شیوع احتمالی کووید-۱۹، تمام شرایط سنی را برای زائرین ملغا کرده است.
عربستان که به مدت سه سال از زمان همه گیری کرونا، حج را محدود و با جمعیت غالب ساکنان در این کشور برگزار کرد، اخیرا از لغو آن محدودیت ها و همینطور قید و شرط های سنی برای حج ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ خورشیدی) اطلاع داده است. بر این اساس مقامات حج ایران که به تازگی تفاهمنامه حج را در عربستان امضا کرده اند از بازگشت سهمیه ایران به ۸۵ هزار نفر خبر دادند.
این کشور در حج گذشته سهمیه کشورها را به نصف رساند و فقط به افراد کمتر از ۶۵ سال اجازه حضور در مناسک حج واجب را داد و همینطور تزریق تعداد کمی از واکسن های کووید را مورد پذیرش اعلام نمود. عربستان هنوز در رابطه با محدودیت در انواع واکسن های کووید ۱۹ برای حج پیش رو اظهار نظری نداشته است.

About Author