برنامه ریزی برای ایجاد شبکه بیماران خاص در دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش فست فود باز، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از برنامه ریزی برای ایجاد شبکه بیماران خاص در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه آگاهی داد و در عین حال اظهار داشت: از سازمان های بیمه گر انتظار داریم که بیماران خاص را بصورت ویژه دیده و بوسیله صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در این عرصه کمک کنند.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر علی گنجعلی خان – مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اعلان اینکه برنامه سنگینی برای بیماران خاص داشتیم، اظهار داشت: بطوریکه از بیمارستان ها خواستیم که کارشناس بیمار خاص در بیمارستان ها تعریف کنند. از دو سال قبل پیشنهاد کردم که برای بیماران خاص اقدام به ایجاد شبکه نماییم و این کار را با بیماران دیالیزی شروع کردیم. در عین حال سه اردو برای بیماران دیالیزی با کمک خیرین انجام شد و هر بار ۵۰ تا ۷۰ نفر از این بیماران به سفر مشهد رفتند.

وی با اعلان اینکه در مبتلایان به بیماریهای خاص، مزمن و صعب العلاج، خود بیماری انرژی زیادی از فرد می گیرد، اظهار داشت: از بیمارستان ها خواسته ایم تا برای ایجاد شبکه بیماران خاص خلاقیت به خرج دهند. همین طور طرحی را در دانشگاه برای تشخیص سریع برخی سرطان ها آغاز نموده ایم. بر این اساس در یک نمونه کوچک، ۷۰ نفر از زنان بالای ۴۰ سال را از اسلامشهر هماهنگ کردیم که در بیمارستان امام خمینی (ره) تست ماموگرافی رایگان دهند که تنها ۳۰ نفر آمدند و ۴ نفر از آنها ماموگرافی شان مثبت شد. ما می خواهیم غربالگری سرطان سینه را در وهله اول برای پرسنل مان انجام دهیم و پس از آن وارد غربالگری جمعیت تحت پوشش دانشگاه شویم که البته دراین زمینه به کمک خیرین نیاز داریم. این اقدام خیلی کار بزرگی است و امیدواریم خیرین کمک کنند.

گنجعلی خان افزود: بحث دیگر در زمینه بیماران خاص مددکاری اجتماعی است که اقداماتی را دراین زمینه آغاز نموده ایم. ما می خواهیم که شبکه بیماران خاص را ایجاد نماییم و دراین زمینه به کمک خیرین نیاز داریم. از خیرین می خواهیم که بیماران خاص را دریابند. هزینه درمان بیماران خاص بسیار عجیب و غریب است.

وی همین طور اظهار داشت: یکی از طرح هایمان این است که پیوند کلیه را در دانشگاه افزایش دهیم. هم اکنون تعداد زیادی بیمار دیالیزی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارند که نیاز است پیوند کلیه انجام داده و به زندگی عادی بازگردند. اگر بتوانیم این بیماران را به سمت پیوند کلیه سوق دهیم، بسیار اهمیت دارد. رسالت دانشگاه تهران انجام اقدامات درمانی پیچیده است و باید این اقدامات را انجام دهیم. از بیمه ها انتظار داریم که بیماران خاص را بصورت ویژه دیده و بوسیله صندوق بیماران خاص و صعب العلاج کمک کنند. دولت پول خوبی را به این صندوق اختصاص داده و باید این پول را در بالین بیماران هزینه نماییم.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، در ادامه این مراسم، دکتر ناطقی – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم روز بیماریهای خاص و صعب العلاج، اظهار داشت: این همایش جهت تقدیر از کسانی انجام شد که در راه درمان بیماران خاص و صعب العلاج ما را حمایت می کنند. ما هم تمام امکانات و ظرفیت دانشگاه برای مساعدت با این بیماران استفاده می نماییم.

وی اضافه کرد: طی یکسال اخیر، کوشیدیم شاخص هایمان را در زمینه بیماران خاص و صعب العلاج افزایش دهیم. به عنوان مثال ما در بحث اهدای عضو اقداماتی انجام دادیم و برای نخستین بار PMP اهدای عضو در دانشگاه به ۱۴.۵ رسید.

ناطقی با اعلان اینکه علاوه بر اقدامات درمانی، سعی کردیم کارهای بیماران را تسهیل نماییم، اظهار داشت: تلاش می نماییم تا حد امکان بیماران نیاز به مراجعه حضوری نداشته و بصورت مجازی اقدامات شان را انجام دهیم.

منبع:

About Author