فست فود باز: به گزارش فست فود باز، روش های خانگی مختلفی برای درمان خشکی پوست وجود دارد که از آن جمله میتوان به استفاده از روغن های گیاهی و همینطور داشتن رژیم های غذایی سالم و حاوی خوراکی های مفید برای سلامت پوست اشاره نمود.
به گزارش فست فود باز به نقل از سایت تخصصی «ان دی تی وی»، تأثیر استفاده موضعی از روغن های گیاهی نظیر روغن کنجد، نارگیل، ذرت یا آفتابگردان برای رفع خشکی پوست شگفت آور است. هرچند کارشناسان سفارش می کنند که حتی در صورت مصرف موضعی هم به منظور جلوگیری از هر گونه حساسیت احتمالی استفاده از این ترکیبات بهتر است بنا به تشخیص فرد متخصص صورت گیرد.
همینطور گنجاندن برخی مواد غذایی در برنامه تغذیه برای رفع خشکی پوست موثر است که از آن جمله میتوان به سیب زمینی شیرین، مغزها و دانه ها دارای آنتی اکسیدان، ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری، اسفناج و آووکادو اشاره نمود.
علاوه بر اینها، اسیدهای چرب ضروری هم برای سلامت پوست و مو معجزه می کنند. برای مثال ماهی یکی از غنی ترین منابع امگا ۳ (اسیدچرب مفید) است. اگر قصد دارید ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، طبخ آنرا به روش سالم بخارپز انجام داده و از بیش از اندازه سرخ کردن آن خودداری کنید. مصرف ماهی همینطور به مقابله با التهاب کمک می نماید.

About Author