یک مقام مسئول در وزارت بهداشت: برای نجات کشور از سالخوردگی پنج سال فرصت داریم

به گزارش فست فود باز، بوشهر رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار داشت: حدود پنج سال فرصت داریم کشور را از سالخوردگی جمعیت نجات دهیم چونکه با این روند رشد جمعیت حدود ۲۰ سال آینده به ازای هر پنج سالمند یک کودک خواهیم داشت که این وضعیت خطرناکی را برای کشور رقم خواهد زد و اقتدار کشور را در معرض تهدید قرار خواهد داد.
دکتر صابر جباری چهارشنبه ۳ خرداد در آیین اختتامیه اولین جشنواره دانش آموزی «ایران، جوان بمان» با اشاره به اینکه همدلی و همراهی و هم افزایی مسئولین استان نقطه قوت در اجرای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده است، اضافه کرد: مردمی سازی برنامه جوانی جمعیت در استان بوشهر اقدام مثبتی است که با اجرای پویش دانش آموزی«ایران، جوان بمان» به خوبی اجر شده است.
وی افزود: مردمی سازی این برنامه موجب می شود مردم در موضوع فرزند آوری نقش پذیر شوند. این مقام مسئول در وزارت بهداشت بیان کرد: مقایسه الگوی فرزند آوری در ایران نشان میدهد که اقدامات انجام شده در امتداد اجرای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده مؤثر بوده به شکلی که افزایش موالید از یک فرزند به دو فرزند، ۲ و نیم درصد افزایش و فرزند دوم به سه و بالاتر ۱۵ درصد افزایش داشته است.
رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با تاکید بر فرهنگ سازی مقوله جوانی جمعیت اظهار داشت: باوجود تأثیر اقتصاد بر بعد خانوار، اما سبک زندگی و تغییر نگرش در موضوع فرزند آوری تأثیر بیشتری دارد چونکه داده های آماری نشان میدهد که پایین ترین میزان فرزند آوری و ازدواج و بیشترین موارد طلاق در سطح کشور، در ۱۳ استان برخوردار می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: ثروت یک مملکت منابع سرزمینی آن نیست بلکه منابع انسانی آنست که باید حفظ شود. در محاسبات مدیریت یک سرزمین منابع انسانی مهم ترین شاخص ثروت آن به حساب می آید و اگر این منابع وجود نداشته باشد منابع زیرزمینی و ثروت کشف نمی شود.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ضمن اشاره به نقش جوان و نوجوان در کشف منابع سرزمینی اظهار داشت: جمعیت برای مدیریت یک کشور از مؤلفه قدرت و جوان و نوجوان از مهم ترین این شاخص ها هستند و اگر منابع انسانی قوی نداشته باشیم گرفتار بحران می شویم. صفایی بوشهری اظهار داشت: استان بوشهر تا سال ۷۵ جزء استانهای جوان کشور بود این در شرایطی است که امروز پانزدهمین استان جوان کشور به حساب می آید.
وی تصریح کرد: استان بوشهر در جغرافیای اقتصادی ایران جزء سومین استان و در شاخص سرانه ملی اولین استان کشور به حساب می آید و این رشد فزاینده است. صفایی بوشهری بر ضرورت کسب مهارت های مختلف فنی و حرفه ای از طرف جوانان تاکید کرد.

استاندار بوشهر هم در این آئین اظهار داشت: در بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری بیشتر، هزار قطعه زمین در استان بوشهر واگذار می شود. احمد محمدی زاده در ایین اختتامیه اولین جشنواره دانش آموزی ایران، جوان بمان اظهار داشت: در بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری بیشترین خدمات و کمک ها در استان ارائه می شود.
احمد محمدی زاده با اشاره به اینکه آینده از آن جوانان است اظهار داشت: تلاش می شود تا پایان دولت سیزدهم بیشترین مدیران این استان از جوانان باشند و معتقد هستیم که این انقلاب و نظام با همت جوانان این سرزمین به ثمر نشسته است.
وی با اشاره به اینکه بصورت روزمره دنبال کار مردم به ویژه جوانان استان بوشهر هستیم، اضافه کرد: برای دولتمردان دولت مردمی ایران قوی تلاش و خدمت به مردم هیچگاه متوقف نمی شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر جوانگرایی در مدیریت استان بوشهر اظهار داشت: آینده این استان متعلق به جوانان است و برنامه ای را پیش می بریم که در دولت سیزدهم بیشتر مسئولین و مدیران این استان جوانان باشند.

منبع:

About Author