علایم هشداردهنده سرطان که مردان آنها را نادیده می گیرند

به گزارش فست فود باز، مردان عمدتا کمتر به پزشک رجوع می کنند و وقتی می روند، اغلب دیر است. در این میان، برخی علایم هشداردهنده سرطان وجود دارد که مردان اغلب آنها را سرکوب می کنند.
به گزارش فست فود باز به نقل از نشریه آلمانی Fokus Online، بیشتر علایم بدون درد رخ می دهد بنابراین است که مردان آنرا جدی نمی گیرند.
مردان باید به این علایم به ظاهر بی ضرر توجه نمایند و خیلی سریع تحت نظر پزشک قرار گیرند:
* سنگینی بیضه: سنگین شدن بیضه ها می تواند نخستین علامت سرطان بیضه باشد. مردان باید هرگونه تغییر در بیضه ها را جدی بگیرند. سرطان در این ناحیه نسبتاً سریع رشد می کند و ازاین رو باید در اسرع وقت درمان گردد. آزمایش خون و سونوگرافی نشان داده است که آیا سرطان در این ناحیه از بدن وجود دارد یا خیر.
* خون در ادرار: وجود خون در ادرار و همینطور ادرار به رنگ قرمز روشن یا قهوه ای می تواند نشانه مبتلا شدن به سرطان مثانه بخصوص در سیگاری ها باشد. علاوه بر سرطان ریه، این نوع سرطان بخصوص در میان افراد سیگاری رایج است. آزمایش خون، سونوگرافی و سیستوسکوپی می تواند این سرطان را تشخیص دهد.
* تورم غدد لنفاوی: احساس فشار در زیر بغل یا کشاله ران و حتی در گردن می تواند ناشی از تغییر گره های لنفاوی باشد. هنگام لمس، توده های کوچک لوبیایی شکل سفت و دردناک می شوند. تورم غدد لنفاوی اغلب به علت عفونت ایجاد می شود و سپس باردیگر فروکش می کند اما همینطور می تواند نشان دهنده سرطان باشد.
* کاهش وزن: هرکسی که بدون کاهش دریافت کالری، ورزش یا استرس درحال کاهش وزن می باشد، باید در مورد آن با پزشک خود صحبت کند. خیلی از انواع سرطان مانند سرطان لوزالمعده، انرژی زیادی را از بدن می گیرند و این در کاهش وزن منعکس می شود.
* لکه روی لب و زبان: لکه های روی لب یا دهان و روی زبان، باید توسط پزشک بررسی شود. این لکه ها بخصوص در افراد سیگاری می تواند خطر مبتلا شدن به سرطان دهان را برجسته کند. نگاهی به تغییرات پوستی توسط دندانپزشک معمولا برای تصمیم گیری کافی است که آیا این مورد در ارتباط با آفت و تبخال بی ضرر است یا یک تومور بدخیم.
* تغییرات پوست: هرگونه تغییر در پوست می تواند به معنای سرطان باشد. خال هایی که تغییر می کنند، زخم های کوچکی که بهبود نمی یابند و لکه های پوسته دار از این موارد هستند. فراموش نکنید که سرطان پوست همیشه نباید بعنوان یک لکه سیاه نسبتاً بزرگ ظاهر شود.
* سوزش سر دل: مصرف زیاد قهوه یا استرس همیشه مقصر اسید معده و سوزش سر دل نیست. اگر این علایم با داروهای بدون نسخه برای سوزش سر دل از بین رفتند و بعد از قطع مصرف دارو باردیگر ظاهر شدند، باید به پزشک برای تشخیص سرطان معده یا سایر سرطان های گوارشی رجوع کنید.

منبع:

About Author